Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

virtualbox

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2009 7:58 am    Onderwerp: virtualbox Reageren met citaat

ik heb virtualbox geinstalleerd op fedora 11 en daar windows xp op geinstalleerd
alles werkt goed, ik kan zelfs de spellen spelen op www.spelpunt.nl
alleen 1 probleem
ik krijg de nvidiadrivers niet draaiende onder virtual box!
Ik heb een officiele installatie cd voor mijn geforce 9600gt, maar als ik hem probeer te installeren geeft windows de melding dat de nvidiaversie niet overeenkomt met het oprerationsysteem, en dan word de installatie afgebroken!
als ik dan de laatste patch van nvidia op www.nvidia.com probeer te installeren krijg ik dezelfde meldingen
ik weet dus niet wat ik fout doe
moet ik nog iets installeren vanuit pakketbeheer of zo om de drivers draaiende te krijgen op virtualbox?
of moet het wellicht toch met de installatie cd van nvidia?
op een andere manier?

op mijn gewone f11 installatie werkt het allemaal perfect maar mischien weet iemand hoe ik het ook werkende kan krijgen in virtualbox

bianca
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2009 12:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

euhm... Windows XP die ge´nstaleerd is in virtual box kan niet bij je echte videokaart. Windows XP is ge´nstaleerd op een virtueel systeem. De videokaart is dus ... virtueel. Een nepert. Geen echte. Welk merk type het is geen flauw idee, maar het heeft niets te maken met de videokaart die in je systeem kast zit. Nvidea driver installeren is dus klare onzin. Dat geldt ook voor alle andere hardware.

Drivers installeren is wel nuttig, dan gaat alles net iets beter en soepeler werken. Maar je hoeft niet in Win XP te gaan zoeken naar welke hardware er in dat virtuele systeem zit, de juiste drivers staan namelijk allemaal in een ISO bestand. Dit pakket drivers noemt men de guest additions.

Installeren gaat als volgt. Je start gewoon de virtuele XP op. In het venster waarin XP te zien is, zie je bovenin de menubalk met knoppen "Machine", "Devices" en "Help". In menu "Devices" kies je de onderste knop "Install guest additions". Dat houd in dat het ISO bestand gekoppeld word aan de virtuele cd speler van deze virtuele machine. Win XP denkt dat jij een cd in de speler doet ... dat denkt tie jah ... en gaat zoals altijd proberen om deze cd automatisch te starten. Dit gaat lukken en het installatie venster verschijnt vanzelf.

http://lh5.ggpht.com/_pnrGUYCSQYE/SphjjSYryuI/AAAAAAAAAdQ/6GTcjTtH0Zs/Schermafdruk_W7.png
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: