Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

scrypten met phyton

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marinus

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 8:04 pm    Onderwerp: scrypten met phyton Reageren met citaat

hai,
ik wil leren om te scrypten met phyton. Om te beginnen. Ben nog helemaal vers wat dat betreft. Wie heeft goede tips. Hoe ik dit het beste kan leren?
Kan dit via een boek?
En ik neem aan dat dit via de terminal moet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Za Jun 13, 2009 10:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,

http://www.python.org/ (http://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide) Er bestaat vast ook een 'Core Python', de 'Core' boeken zijn over het algemeen wel goed. Verder loont stug googlen op 'python tutorial' ook altijd.
bv het boek Python for Software Design: How to Think Like a Computer Scientist, online via http://openbookproject.net//thinkCSpy/,

Wat wil je er mee gaan doen? Het maakt wel verschil of je een simpel kort scriptje wilt dat bijvoorbeeld extenties van alle bestanden in een map veranderen kan of dat je een complete web applicatie wil bouwen compleet met inloggen en een gastenboek.

Beide kan goed met Python. Voor relatief simpele scripts kun je (idd) gaan scripten, voor ingewikkelde applicaties ga je object georienteerd programmeren.

Heb je al programmeer ervaring?

Verwacht trouwens schele ogen van verkeerd geplaatste spaties en tabs (!) en verwacht ook veel bacon, spam, spam, spam and eggs.

Succes,
Nikki
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2009 2:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je meer vragen hebt, gewoon stellen wie weet wie het beantwoorden kan.

Ik begrijp dat je vrijwel geen ervaring hebt. Belangrijke tip:
1. denk je programma goed uit op papier. Gebruik bv schema's en tabellen.
2. schrijf dan pseudo code (pen en papier Wink)
3. ga pas al allerlaatste je computer aandoen, liefst op een maandagmorgen als je hoofdpijn hebt
4. documenteer ALLES, altijd

Dit lijkt wat overdreven als je met iets kleins aan het spelen bent maar ook deze dingen leer je door vallen en opstaan. Beter een crappy ontwerp bij een speelgoedscriptje dan bij een complete webapplicatie...

(Deze tip geldt ook voor Nikki, Nikki, eerst ontwerpen dan pas typen Razz Embarassed)

ps toen ik die vraag beantwoordde was ik nog aan het bedenken of ik mijn webapplicatie met Python of met PHP zou gaan doen. Het is PHP geworden. Ik ben dus bepaald geen Python guru, bovenstaande zijn algemene programmeer tips
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: