Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Postfix achter NAT

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KoenvanderRijt

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 9:37 am    Onderwerp: Postfix achter NAT Reageren met citaat

Beste luitjes

ik heb al op het forum gezocht maar kon het probleem niet vinden

Ik draai thuis een linux box met daarop mijn postfix mailserver. Daarvoor heb ik een router die mooi poort 25 doorstuurt naar mijn linux box

Het probleem is dat mijn mailserver vanaf buiten af niet te benaderen is... ik heb op het moment zelfs iptables uitstaan. Ik kan vanaf het lokale netwerk heel fijn telnetten naar poort 25 en dan kom ik gelijk op de mail server. Maar zodra ik het van buitenaf doe gebeurt er heeeel weinig. Na zoeken heb ik gevonden dat ik "proxy_interfaces" moest instellen. Dit had ik gedaan maar weinig resultaat

bijlage: mijn main.cf (onderaan in het bestand staat mijn instellingen want webmin plaatst alles automatisch onderaan)

http://www.friemeltje.nl/config.txt

edit:
-Mijn ISP is @home en ze hebben gezegd poort 25 gewoon openstaat
-Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventueel reageren
-Ik heb van een externe server via telnet naar poort 22 te gaan en dat werkt maar poort 25 niet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
redhatjasper

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 9:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

chek

http://tweakers.net/nieuws/23240/@Home-sluit-poort-25-blokkeert-mailservers-klanten.html

je zal dus via een omweg moeten werken mailserver op poort 26 laten ontvangen en via http://acc.rollernet.us/index.php de mail naar je mail server laten door stuuren.

grt jasper
Terug naar boven
KoenvanderRijt

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 9:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

dankje!

Had gezocht naar een dergelijk topic maar kon het dus niet vinden. En ik kon me herrineren dat ze het wel een tijdje open hebben gehad... Sad

Beetje jammer van mensen die dan een openrelay neerzetten. Dat word dus een beetje cheaten
Terug naar boven
redhatjasper

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2009 9:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

kijk eens hier http://rollernet.us/

heb ik ook een tijde gebruikt hier kan je een acount aan maken
en je mail van je eigen domein naar toe stuuren zij stuuren het dan door naar jou eigen server over een andere poort ( een die bij jou niet geblokkeerd is).

Kan je toch een eigen mail server draaien.
Uit mailen zal wel via je isp moeten.

greets
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2009 5:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heeft @Home zelf geen mail relay? Ik ben een paar jaar geleden ook eens aan het stoeien geweest, mijn provider, toen Planet Internet, had ook poort 25 dicht zitten, maar ze hadden wel een mail relay en degelijke uitleg over hoe je je eigen mail server moest configureren.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: