Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

probleem met installeren

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
leiden
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 11:07 am    Onderwerp: probleem met installeren Reageren met citaat

ik heb een boek gekocht over linux, met daarin 4 cd's met daarop fedora core 2.
Ik heb een pentium 4, 3ghz 10 1024mb. Ik heb er speciaal voor linux een tweede harde schijf ingezet. Kostte nogal wat moeite maar uiteindelijk kan ik de harde schijf in windows zien en heb ik hem ook geformatteerd en een letter toegewezen.
Vervolgens heb ik in de bios de cd-rom als opstart aangewezen en hij begint dan inderdaad te installeren. Ik kies met enter voor de eerste optie en hij begint maar stopt op een gegeven moment na:

running install
running/sbin/loader

en gaat dan niet meer verder.

Weet iemand wat ik fout doe?
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 6:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Euhm... begrijp ik het goed dat je Fedora wil installeren vanuit Windows? Je moet de pc opstarten vanf de cd. dus opnieuw opstarten, dan moet Windows niet gestart worden, maar de cd moet gaan draaien, en vanaf deze cd komt de installtie programma van Fedora. Verder Je hebt het over Fedora Core 2.. das een oudere versie. Dat geeft niet, maar misschien is je pc nog wel nieuwer Rolling Eyes Met als gevolg dat drivers enzo die op de 4 cdtjes staan, niet geschikt zijn voor je nieuwe pc.

Heb je niet ergens nog een oudere pc staan? Dan kun je daar naar hartelust op uitproberen.

succes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: