Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

fedora of niet fedora dat is de vraag.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 3:52 pm    Onderwerp: fedora of niet fedora dat is de vraag. Reageren met citaat

Als eerst de titel is niet bedoeld om een vlamware te starten. Ik wil namelijk jullie menig over distro's die zijn gecompileerd uit de broncode van redhat. Te denken valt aan een white box of een centos ed. Vind je deze ontwikkeling een goede zaak en ben je van plan om naar zo'n distro over te stappen of naast je huidige distro (fedora) te gebruiken, of vindt je het helemaal niets een blijf je bij fedora, of je huidige distro (fedora Very Happy )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kiemo

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu ik Xen geinstalleerd heb kan ik makkelijk dat soort dingen uitprobeeren en dat doe ik dan ook graag.
Ik zou niet zo snel overstappen op een andere distro, ik ben heel tevreden met FC4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 7:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij dingen als CentOS weet ik niet zo goed wat ik moet denken... ze strijken met de eer van Red Hat. Aan de andere kant: het levert Red Hat aardig wat naamsbekendheid op, en waarschijnlijk wel nieuwe klanten.

Doe mij voorlopig maar gewoon Fedora Core op de desktop!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Do Nov 24, 2005 8:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik blijf het houden bij Fedora Core... Ik bedoel welk verschil zit er nu precies tussen origineel een kloon, als je de naam en wat logo'tjes buiten beschouwing laat?

Alleen op mijn erg oude computer draait Cobind Desktop, welke is gebaseerd op Fedora Core 1, maar wel veel lichter is. Fedora Core zelf is namelijk te zwaar voor dat PC'tje.

Ik heb ook al gespeelt met Ubuntu, op zich een goede distro, alleen vind ik bepaalde dingen onlogisch en irritant. Zo staan bepaalde programma's bijvoorbeeld op (naar mijn mening) heel onlogische plaatsen in het menu.

Mandrake heb ik ook al eens gebruikt, maar die kon ik alles behalve stabiel noemen, en ik wil die distro ook niet meer terug zien op mijn PC.

SuSE heb ik geprobeert, maar dat was echt heel lang geleden. In de tijd van KDE versie 2.xx. Maar daarna heb ik nooit meer echt naar deze distributie gekeken...

Debian heb ik ook al geprobeert. Op zich fijn al die power die je krijgt, maar naar mijn mening behoorlijk irritant dat je vaak weken tot maanden moet wachten voordat er packages van vernieuwde software worden aangemaakt die bij jouw Debian versie horen.

Arch Linux gebruik ik nu nog steeds, naast Fedora Core en Windows. Het is vergelijkbaar met Debian, alleen meer bleeding-edge en bovendien i686 geoptimaliseerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 9:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik blijf bij Fedora. Ik heb eerst met Slackware geŽxperimenteerd, maar dat is toch niets voor een beginneling. Na wat proefinstallaties met Suse en wat ik niet meer weet ben ik dan naar Fedora overgestapt, omdat ik de sterkte van een grote distro wilde leeren kennen. Ook verkoopt mijn vriend Red Hat aan zijn klanten. Resultaat: wie Red Hat servers kan neerzetten kan niet per se ook een desktop installeren... Dat heb ik dan zelf gedaan. En het draait, ook dankzij dit forum... Een paar maand terug heb ik naar Aurox gekeken, maar geen grote verschillen met Fedora gevonden, behalve ondersteuning voor Oost-Europeane talen. Ik heb helaas geen tijd om alle distros te proberen, dus blijf ik bij Fedora totdat ik wat tegenkomt wat anderen zo veel beter kunnen dat ik wil overstappen.

Vraag je eens heel nuchter wat je als voordeel van zo een fork ziet. Om de command line te leren kennen gebruik ik NetBSD op een tweede pc...

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marinus

BerichtGeplaatst: Ma Feb 16, 2009 9:08 pm    Onderwerp: fedora 10 Reageren met citaat

Na een jaar met ubuntu te hebben gewerkt ben ik overgestapt op Fedora 10.
Wat me wel bevalt, is stabiel en onderving geen installatie prroblemen. Werk niet draadloos. Wel probeer ik het uiterlijk te verfraaien. Ga in de toekomst nog wel andere distro proberen. Maar deze bevalt me wel.
Wel had Ubuntu een chat-site waar je direct met vragen terrecht kon en info kon krijgen. Dat mis ik wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: