Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

winxp en fedora in een systeem

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 23, 2005 11:53 am    Onderwerp: winxp en fedora in een systeem Reageren met citaat

ey
Ik heb sins kort fedora core op mijn systeem erbij en nu wordt mijn internet trager en alles gaat ineens trager. Ik heb fedora op een andere hardschijf geintaleerd en als ik die harde schijf er uit haal dan geeft de boot een harde schijf error. terwijl voor heen het systeem altijd op die ene harde schijf heeft gedraait, daar staat namelijk winxp.
Hoe kan ik mijn systeem weer sneller maken en als dat nodig is hoe kan ik fedora verwijderen zodat winxp alleen maar opstart. dus de boot weer terug veranderen.

alvast bedankt
s
Terug naar boven
djfoxy

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 10:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

HEt trager worden van je systeem heeft niks met fedora core te maken maar eerder met windows.
Dit vroeg je echter niet.
De boot van je master harde schijf verwijst naar grub, de bootloader van Fedora.
Het is dus van belang dat je de boot van je systeem weer als standaard insteld.
Hier zijn handige tools voor maar de makkelijkste is door naar de recovery console van windows te gaan

FIXBOOT
fixboot drive name:

Use this command to write the new Windows boot sector code on the system partition. In the command syntax, drive name is the drive letter where the boot sector will be written. This command fixes damage in the Windows boot sector. This command overrides the default of writing to the system boot partition. FIXBOOT is supported only on x86-based computers.
FIXMBR
fixmbr device name

Use this command to repair the master boot record (MBR) of the boot partition. In the command syntax, device name is an optional device name that specifies the device that needs a new MBR. Use this command if a virus has damaged the MBR and Windows cannot start.

WARNING: This command can damage your partition tables if a virus is present or a hardware problem exists. Using this command can result in inaccessible partitions. Microsoft recommends that you run antivirus software before you use this command.

You can obtain the device name from the output of the map command. If you do not specify a device name, the MBR of the boot device is repaired, for example:
fixmbr \device\harddisk2

If FIXMBR detects an invalid or non-standard partition table signature, FIXMBR prompts you for permission before rewriting the MBR. FIXMBR is supported only on x86-based computers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: