Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

statisch ip Fedora 9

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 12:46 pm    Onderwerp: statisch ip Fedora 9 Reageren met citaat

Bij installatie van Fedora 9 had ik mn pc een vast ip gegeven: 10.0.0.120. Echter bleek dat Fedora dit ip niet te gebruiken, toen ik in de console het commando 'ifconfig' uitvoerde, kwam ik er toch mijn verbazing achter dat Fedora verbonden was via ip 10.0.0.190. Via system-config-network mijn instellingen nogmaals gecontroleerd, deze bleken ok, toch werkte het niet zoals gewenst.

Standaard gebruikt Fedora de network manager om verbinding te maken met het netwerk. Deze service word automatisch gestart en krijgt ip toegewezen van DHCP server van router. Voor standaard verbindingen / draadloze verbindingen is network manager wellicht een zeer nuttige tool, doch echter ... niet in mijn geval.

Met wat googlen ben ik op deze site uitgekomen:
http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-f9.html#network
Lees onder kopje 'NetworkManager on Fixed Networks'.

Dus service network manager disablen en service network enablen. Dit werkt bij mij prima.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: