Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora 7 + SATA

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Simo

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 11:15 am    Onderwerp: Fedora 7 + SATA Reageren met citaat

Hallo,

Ik heb wat gezocht maar ik vind het onderwerp hier nergens.
Ik heb heel wat problemen gehad al met fedora en mijn sata controller.

Eerst vond ik mijn harde schijf nooit tijdens de installatie, die heb ik opgelost door in BIOS mijn sata contrtoller op AHCI in te stellen. Nu kan ik probleemloos installeren, misschien een beetje traaf wel.

Installatie voltooid, heropstarten, first boot proces wordt doorlopen, alle gegevens worden ingevuld, maar dan krijg ik een blauw scherm. Als ik ctrl+alt+backspace doe zie ik dat hij wacht op mijn ata poort.

ata1: port is to slow to respond. Status 0x08.

Dan komen er nog een hele nest fouten laten, ik kan dus niet op mijn harde schijf, tijdens de installatie kon hij wel wegschrijven naar de harde schijf.

Heb al redelijk wat gezocht... maa rnog niet echt iets gevonden, buiten dat het een gekend probleem is.
Ik heb al wat ervaring in fedora en in de console, maar als ze daar in 3 lijnen uitleggen dat ik mijn kernel moet patchen dan is dat nog wat te hoog gegrepen voor mij Wink

Weet iemand ergens een stap voor stap uitleg staan wat ik moet doen om dit probleem te overkomen...

Alvast bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 9:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom niet Fedora 8 ge´nstalleerd? Daarin is de SATA support al weer een stuk beter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 3:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat verwacht je nou precies voor antwoord als je niet eens de moeite neemt om te vertellen _welke_ controller je gebruikt...
Terug naar boven
jeexer

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 5:09 pm    Onderwerp: Ook Fed 8 en SATA-ellende Reageren met citaat

Ook met Fed 8 heb ik SATA niet aan de praat. AMD64 Dual Core 3800+ Asus M2N4-SLI. Niet in raid, niet als gewone schijf. Zodra SATA aan staat start Fedora niet eens op. Maar ja, nieuwe voor mij dus het zal wel aan mij liggen.

Heeft iemand een ideetje, behalve natuurlijk het kopen van een Linux-compatible moederbord?

Vrgr
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 1:23 pm    Onderwerp: Re: Ook Fed 8 en SATA-ellende Reageren met citaat

jeexer schreef:
Ook met Fed 8 heb ik SATA niet aan de praat. AMD64 Dual Core 3800+ Asus M2N4-SLI. Niet in raid, niet als gewone schijf. Zodra SATA aan staat start Fedora niet eens op. Maar ja, nieuwe voor mij dus het zal wel aan mij liggen.

Waarom zou het aan jou liggen dat een moederbord problemen heeft met Fedora?

Wat bedoel je overigens met SATA "aanzetten"?

Citaat:

Heeft iemand een ideetje, behalve natuurlijk het kopen van een Linux-compatible moederbord?

Je zou misschien eerst kunnen kijken waardoor het probleem veroorzaakt wordt. Volgens "google" zou de nforce500 SATA controller op dat moederbord gewoon moeten werken. Misschien is het zo eenvoudig als een BIOS setting omzetten...
Terug naar boven
jeexer

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 7:12 pm    Onderwerp: Moedeloos Reageren met citaat

Ten einde raad heb ik in het BIOS de SATA-schijven uitgezet. Dat is de enige manier om Linux op te laten starten.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2008 9:11 am    Onderwerp: Re: Moedeloos Reageren met citaat

jeexer schreef:
Ten einde raad heb ik in het BIOS de SATA-schijven uitgezet. Dat is de enige manier om Linux op te laten starten.

Kan je de schijf eens aanzetten en Fedora opstarten zonder de opties "quiet" en "rhgb" (die kan je met "e" in de bootloader van de kernel regel weghalen).
Als het goed is krijg je dan te zien wat er misgaat.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: