Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Is er een commandoregel om de pc geprogrammeerd te rebooten?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jnn1

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 10:51 pm    Onderwerp: Is er een commandoregel om de pc geprogrammeerd te rebooten? Reageren met citaat

Hallo,
Ik gebruik mijn PC als server (FEdora7) en zou de PC elke ochtend om 4u30 willen laten rebooten, terwijl ik nog lekker in bed lig. Bestaat er een commandoregel om dit automatisch te laten verlopen?
Alvast bedankt.
Paul
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 11:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als root:
Code:
crontab -e
en dan een regel toevoegen:
Code:
0 4 * * * /sbin/telinit 6
Zie verder
Code:
man 5 crontab
Ik hoop wel dat je weet waar je aan begint...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
jnn1

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 11:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Denk je dat dit niet goed voor de machine is?
Ik draai hier een cardserver op en wil zijn geheugen legen. Zo denk ik dat hij fris blijft werken en niet vertraagt. Mocht jij een andere mening hierover hebben, lees ik dit graag. Ik heb eeb oude Dell PC Celeron 1400Mhz ,512Mb,20Gb. Ik gebruik hem alleen maar daar voor...
Ik heb jouw commande getest: werkt perfekt! Dank je.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 8:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gaat erom dat je rücksichtlos whatever bezig is abrubt afbreekt.
En bovendien leert de ervaring dat reboot wel eens fout kan gaan. Eens in de zoveel tijd gaat hij bovendien alle file systems checken, dus lange downtijd.
Als dat allemaal acceptabel is, dan prima. Anders ben je gewaarschuwd.
Terug naar boven
jnn1

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 1:00 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik laat hem om 4u30 rebooten. Ook gaat mijn modem 5 minuten uit met een schakelklok. Dan gaat het modem weer aan en krijgt van Belgacom een ander IP nummer. ( anders geeft Belgacom automatisch om de 36 uur een ander IPnummer. Tijdstip komt dan meestal niet goed uit) Dan gaat de serveur mijn ip aanpassen in no-ip en om 5 uur is in ieder geval alles pico bello in orde. Dan lig ik meestal in bed...Sta ik dan 's ochtends op, werkt het hele spel als of er niets is gebeurd...
Bedankt voor de info!
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 11:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmmm.. wel intresant... in België wonen... et houd je in de weer met scripten... kgloof dat ik al jaren hetzelfde IP heb Very Happy

Maar nu ff beetje(beetje maar) ontopic, ik heb eens zitten Googlen op 'cardserver' want ik wist niet wat het was. Zo kwam ik op deze pagina terecht: http://www.bestelectronics.nl/shop/product_info.php?products_id=43 Zeer intersant: "en u kunt op alle ontvangers, gelijktijdig, gebruik maken van uw abonnement. En zo hoort het!". Kan je hiermee echt tegelijkertijd op verschillende tv's verschillende netten bekijken?
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2007 8:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Kan je hiermee echt tegelijkertijd op verschillende tv's verschillende netten bekijken?
Ik verwacht het niet. Ik denk dat telkens slechts één apparaat tegelijk te gebruiken is. Maar wellicht zijn er ergens specs die daar duidelijkheid in bieden?
Is wel prijzig, overigens...
Terug naar boven
jnn1

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 8:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik heb draaien: een oude PC met Fedora, een phoenix kaartleze met CDabo en 4 dreamboxen erop aanesloten. Elke decoder kan zonder andere te storen zappen naar hartelust. Ook heb ik een satelietschotel met 1 LNB en 4 uitgangen.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 10:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

jnn1 schreef:
Wat ik heb draaien: een oude PC met Fedora, een phoenix kaartleze met CDabo en 4 dreamboxen erop aanesloten. Elke decoder kan zonder andere te storen zappen naar hartelust. Ook heb ik een satelietschotel met 1 LNB en 4 uitgangen.
En als het goed begrijp, die decoders / dreamboxen zijn aangesloten elk apart met een coax kabeltje naar de schotel, en ze zitten alle op het netwerk aangesloten en communiseren zo met de Fedora pc? CDabo is dat het programma dat draait op de Fedora pc en zorgt dat elke dreambox krijgt wattie hebben wil? Kan zo 1 2 3 even nix zinnigs over CDabo vinden op die grote internet wolk... Crying or Very sad Heb je trouwens nog bijzondere software draaien op die dreambox?
Terug naar boven
jnn1

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 10:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat late antwoord van mijn kant, wegens familiale omstandigheden...
Ik heb CCcam 2.0.4 draaien op een Linux Fedora server. Elke decoder werkt ook met CCcam. In de decoder zet je een lijntje met code naar je server, in je server zet je per decoder een lijntje dat hij op de server mag met vermelding van de code. Canaal Digitaal is de kaart met oa Canaal +.
Groeten
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: