Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Heeft iemand verstand van beveiligde draadloos netwerken

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rsgvv

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 8:22 pm    Onderwerp: Heeft iemand verstand van beveiligde draadloos netwerken Reageren met citaat

Ik zit op school op de Fontys netwerk, maar hoe krijg ik dan draadloos internet aan de gang met Fedora 7. Want tot nu toe kan ik alleen via de draad internetten op school na speciaal aanvragen voor opnamen in de database met mac adressen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2007 12:08 pm    Onderwerp: Re: Heeft iemand verstand van beveiligde draadloos netwerken Reageren met citaat

rsgvv schreef:
Ik zit op school op de Fontys netwerk, maar hoe krijg ik dan draadloos internet aan de gang met Fedora 7. Want tot nu toe kan ik alleen via de draad internetten op school na speciaal aanvragen voor opnamen in de database met mac adressen.

Hoe heb je geprobeerd draadloos netwerken aan de gang te krijgen? Misschien ook handig als je kan vertellen wat voor type computer en netwerkkaart je hebt.

Als je wil experimenteren is het handiger eerst thuis in een simpele omgeving te checken of alles werkt. Heb je draadloos netwerk thuis en zo ja, werkt het daar wel?
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 9:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gewoon draadloos internetten doet het gewoon op een thuis netwerk doet het gewoon met WPA beveiliging (getest toen ik nog Suse er op had staan in afwachting tot dat Fedora 7 uit zou komen). Ik heb een Intel 3945ABG als ik me niet vergis. Onder XP/Vista moet ik bij netwerkverrificatie instellen op "Open" Gegevens codering: "Web" instellen en bij SSID "fontys" en IEE802.X moet aan. En EAP tupe is: Beveiligede EAP (PEAP)
Als iemand de hele tutorial wil, wil ik hem wel doormailen. Zodat je me beter kunt helpen.
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2007 12:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ondertussen gevonden;
https://www.il.fontys.nl/wiki/Fontys_WiFi
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: