Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Server

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
carlo1

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2005 4:27 pm    Onderwerp: Server Reageren met citaat

We zijn op zoek naar mensen die de kennis en de bereidheid hebben om medewerking te verlenen aan het opzetten van een server met als doel het streamen van internetradio.
Uiteraard staat hier een passende vergoeding tegenover, en indien gewenst een funktie als medewerker.
We zijn een groepering die uitsluitend werkzaam is in human intrest, een bijkomende factor: het is dringend.
Intresse? post hier je reactie of e-mail naar: dzs@carlo1.be.
Alvast dank;
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2005 9:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoeveel is de vergoeding? En moet de stream in mp3 of ogg Vorbis? Wordt het een specifieke server of gedeeld...?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
carlo1

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2005 5:44 am    Onderwerp: Server Reageren met citaat

De vergoeding is afhankelijk van de prestatie's uiteraard, en het wordt een specifieke server, streaming liefst in mp3, maar mag in ogg ook als het echt moet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2005 10:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Verder: wordt het een Linux Server of een Windows Server? En gaan jullie muziek, spraak of beiden streamen?

Hoe zit het met de bandbreedte? Weinig bandbreedte + mp3 = slechte kwaliteit. Weinig bandbreedte + vorbis = redelijke kwaliteit.
Terug naar boven
carlo1

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2005 10:39 am    Onderwerp: Server Reageren met citaat

Het wordt een linux server, en we streamen beiden, muziek en spraak, wat de bandbreedte betreft, is er geen enkel probleem, we beschikken over de nodige fondsen om die 'breed' genoeg te maken Wink

Nog vragen? Stel ze !
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2005 4:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan nog meer vragen Razz

Worden er één of meerdere servers gebruikt? Dus in het geval van meerderen dat er één het serveren doet en de ander het streamen? Of gebeurt dit allemaal op één server?

Ik heb zelf niet echt veel ervaring met het opzetten van internetradio onder Linux. Ik ben denk ik wel "in staat" om een Linux server te installeren met Icecast, IceS, Linux distro, etc. welke muziek in Ogg Vorbis formaat streamt. Spraak, hoe ik dat voor elkaar kan krijgen weet ik niet, maar wie weet kan ik daar wel een oplossing voor vinden.
MP3 zal denk ik ook geen probleem zijn, dat betekend denk ik alleen maar extra bibliotheken installeren...

Ik zou het wel willen doen, niet alleen voor de vergoeding, maar dit zou betekenen dat er voor mij weer een ervaring bijkomt...
Terug naar boven
carlo1

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2005 4:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Dan nog meer vragen Razz

Worden er één of meerdere servers gebruikt? Dus in het geval van meerderen dat er één het serveren doet en de ander het streamen? Of gebeurt dit allemaal op één server?

Ik heb zelf niet echt veel ervaring met het opzetten van internetradio onder Linux. Ik ben denk ik wel "in staat" om een Linux server te installeren met Icecast, IceS, Linux distro, etc. welke muziek in Ogg Vorbis formaat streamt. Spraak, hoe ik dat voor elkaar kan krijgen weet ik niet, maar wie weet kan ik daar wel een oplossing voor vinden.

Ik zou het wel willen doen, niet alleen voor de vergoeding, maar dit zou betekenen dat er voor mij weer een ervaring bijkomt...

Oke, ik zou zeggen, ga er tegenaan, bedoeling is dat we eerst gaan proefdraaien vanop een server serveren en streamen dus, en eenmaal het systeem draait, dit gaan uitbreiden naar twee servers. Het maakt niets uit dat we in Ogg Vorbis streamen. Uiteraard is het niet omdat we eerst proefdraaien dat we daarom geen vergoeding zouden geven, en voor wat hoort wat. Maar zoals gezegd: het is werkelijk héél dringend. Dus, leef je uit en contacteer me misschien via E-mail? dat vergemakkelijkt de zaak.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: