Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Geen geluid uit CD

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2005 3:27 pm    Onderwerp: Geen geluid uit CD Reageren met citaat

Beste mensen,

Nog dagelijks maak ik vorderingen met Fedora 3 en ben nog steeds enthousiast. Elke dag leer ik weer wat bij en dat is fun.

BUT: het lukt me nog steeds niet om een gewoon CD'tje te draaien. Hij draait inmiddels wel, maar ik krijg geen geluid.

Geluidskaart is OKIDOKI, met xine kan ik een film afspelen en daar is geluid bij.

Ik heb al een keer het advies gekregen om Digital Audio Playback van het muziekprogramma aan te zetten, maar waar zit dat in Hemelsnaam?

Als ik een CD'tje in de la stop, dan speelt het apparaat de nummers af (de cd speler) maar ik zie nergens knoppen zitten om iets in te stellen.

PLIEEEESSSS

Rolling Eyes
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2005 4:13 pm    Onderwerp: Re: Geen geluid uit CD Reageren met citaat

Leo B schreef:

Ik heb al een keer het advies gekregen om Digital Audio Playback van het muziekprogramma aan te zetten, maar waar zit dat in Hemelsnaam?

In XMMS weet ik het te vinden, in andere programma's niet.
1) Open XMMS
2) Ga naar opties --> opties.
3) Klik aan onder 'invoerplugins' 'AudioCD-Speler [libcdaudio.so]'.
4) Klik op 'Configureren'
5) Klik op 'Digitale Geluidsextractie'.

Lukt het?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2005 1:55 am    Onderwerp: CD geluid Reageren met citaat

Hoi Thijs.

Ik kan het volgen tot en met deze cofiguratie. Stap voor stap lukt dit, maar welke bron moet ik kiezen? Ik kan geen gedeeltelijke screenshots nemen, anders zou ik je het het kunnen laten zien wat er gebeurd. Ik heb nog geen geluid. Is er zoiets als snaggit voor linux zodat ik kleine delen van het scherm als plaatje kan vastleggen opdat ik precies kan laten zien wat er ontbreekt/misgaat.....

Overigens is het zo dat steeds als ik de CD start die standaard player begint (niet xmms). Is dat ook nog te veranderen....? Het zou echt een boel schelen als er screenshots zouden komen van problemen die je tegenkomt.

Kortom, ik heb de veranderingen aangebracht, maar nu weet ik nog niet hoe ik de bron moet kiezen....

Leo B
Terug naar boven
marius

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2005 8:10 pm    Onderwerp: Re: CD geluid Reageren met citaat

Heb je gecontroleerd in de Alsa mixer of het juiste kanaal wel open staat. Je vindt dit door
toepassingen -> Geluid & video -> volume regeling Hier moet je wat in rommelen desnoods zet je alles aan. Weet niet of het dit is maar heb dit zelf aan de hand gehad en is best vervelend als je er na een paar dagen achter komt dat het een vinkje was. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
WardriverQ

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2005 2:55 pm    Onderwerp: Zelfde probleem Reageren met citaat

Ik zit hier met hetzelfde probleem, heb al met de instelingen liggen knoeien maar juist niks.

Ben wel een beginneling....

Misschien een domme vraag maar waar vind ik XMMS???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2005 4:30 pm    Onderwerp: Re: Zelfde probleem Reageren met citaat

WardriverQ schreef:

Misschien een domme vraag maar waar vind ik XMMS???

Als het goed is kan je het start door op Alt-F2 te drukken en daar 'xmms' in te typen. Je kunt het ook vanuit een terminal intypen. Als het goed is staat het in het ook menu.

Het kan zijn dat xmms niet geinstalleerd is, dat kan je verhelpen door een Terminal te openen, en als root het volgende commando te typen:
yum install xmms
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
WardriverQ

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2005 4:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

XMMS ge´nstalleerd maar geen geluid uit de boxskes van mijn laptop.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2005 1:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe speel ik mijn CD af in XMMS?

Stomme vraag.... Maar het lukt me niet om ...
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2005 8:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@Leo B:
Volgens mij wordt in Fedora je CD vanzelf aangekoppeld (gemount), onder de map /media/cdrom.
In XMMS kan je dan de muziek op /media/cdrom selecteren.

Is cd cd nog niet gemount, dan kan je het vanuit de terminal doen met dit commando:
mount /media/cdrom
Terug naar boven
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2005 7:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi Thijs.

Ik krijg dit:

[leo@localhost ~]$ mount media/cdrom
mount: kan media/cdrom niet vinden in /etc/fstab of /etc/mtab
[leo@localhost ~]$
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2005 11:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je vergeet de '/'
het is:
Code:
mount /media/cdrom
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2005 10:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik krijg dit te zien:

[root@localhost ~]# mount /media/cdrom
/dev/hdd: Invoer/uitvoer fout
mount: blok-apparaat /dev/hdd is schrijf-beveiligd, alleen-lezen aankoppelen
/dev/hdd: Invoer/uitvoer fout
mount: /dev/hdd: kan superblok niet lezen
[root@localhost ~]#

Crying or Very sad
Terug naar boven
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2005 8:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn geluidsproblemen zijn opgelost onder Fedora 4! Ik doe het cd'tje erin en hup, alles werkt ineens naar behoren. Fedora 4 is SUPER!!!!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: