Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

schermresolutie niet hoger dan 800X600

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jandeman

BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2007 8:51 pm    Onderwerp: schermresolutie niet hoger dan 800X600 Reageren met citaat

Ik heb een vrij moderne nvidia kaart: 6600GT 128 MB.
Maar ik kan de resolutie niet hoger dan 800X600 instellen met 85 Hz. Ik kan ook 640X480 kiezen, wat natuurlijk helemaal fout is.

Dit ziet er niet fijn uit op het scherm.

Het vreemd is dat ik hetzelfde probleem met Ubuntu had. Daarom stapte ik nu over op Fedora 6 in de hoop dat het hier beter ging.

weet iemand raad?

Sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jandeman

BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 12:32 pm    Onderwerp: Opgelost! Maar wel vreemd hoor! Reageren met citaat

Ik heb overal rondgelezen op internet en van alles geprobeerd. Maar ook herinstallatie e.d. ging niet. Maximale resolutie bleef 800X600.

Mijn monitor van Medion van het type MD 1998LK stond niet in de lijst met monitors
(bij system - preferences - display).

Dus wat deed ik nu? Ik pakte maar een monitor van een ander merk, in dit geval willekeurig BENQ FP231W (ANALOG) en stelde een resolutie in (uitloggen en weer inloggen noodzakelijk) en het werkte!
Toen pakte ik maar een ander merk monitor van een beter merk, de Philips Brilliance 109 en stelde de resolutie in op 1152X864 (75 Hz) en ja hoor, dit was ook mogelijk!

op dezelfde computer staat ook windows xp en daar heeft de medion monitor een resolutie van 1152X864 (84 Hz) dus ik dat dit geen problemen met de monitor gaat opleveren.

Dus dat is ook weer opgelost, maar wat een geluk.
Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: