Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

printer - scanner - copir op netwerk en dan werken in Linux

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 7:39 pm    Onderwerp: printer - scanner - copir op netwerk en dan werken in Linux Reageren met citaat

Hoi, ik ben van plan een netwerk printer aan te schaffen waarmee ik ook kan scannen. Een beetje all-in-one met netwerk aansluiting dus... Ik heb een beetje rond gekeken op de HP site, mijn vraag is, hoe doen dergelijke beestjes het onder Linux? Is dan ook scannen moegelijk? Of alleen printen? En doen andere merken zoals Canon het?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2007 7:48 am    Onderwerp: Re: printer - scanner - copir op netwerk en dan werken in L Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Hoi, ik ben van plan een netwerk printer aan te schaffen waarmee ik ook kan scannen. Een beetje all-in-one met netwerk aansluiting dus... Ik heb een beetje rond gekeken op de HP site, mijn vraag is, hoe doen dergelijke beestjes het onder Linux? Is dan ook scannen moegelijk? Of alleen printen? En doen andere merken zoals Canon het?

HP is de beste keus als je Linux gebruikt. Fedora levert de door HP gedoneerde "hplip" drivers mee waarmee je dezelfde functionaliteit en resultaten kan verwachten als onder windows.
Ik heb zelf een Officejet 6310 (netwerk all-in-one), en die werkt prima op Fedora 7. Ook het instellen was snel gebeurd.

Canon weigert specificaties vrij te geven, waardoor veel modellen van hun niet worden ondersteund.

Je kan een indicatie krijgen van de te verwachten resultaten op www.linuxprinting.org.
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2007 10:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wauw zo n wil ik ook Very Happy Op de HP-site staan 2 OfficeJet printers, de 5600 en de J5780, die mij wel wat lijken, maar jah, beide zonder netwerk aansluiting. De 6310 is volgens HP uit de produktie genomen. Wat overigens niet wil zeggen datie niet meer leverbaar is, hij word nog vollop aangeboden bij diverse webshops.

In iedergeval bedankt voor de info.
Terug naar boven
EvoDare

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 10:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik beschik zelf over een Officejet 7310 welke perfect functioneerd onder Fedora Smile. Ik kan je de Officejet 7310 absoluut aanraden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Nickname55

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 5:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch maar even voor de zekerheid: werkt scannen ook? Met SANE, zo je plaatjes in GIMP?

Edit: net krantje van de It's in de bus, een HP PhotoSmart 2575 van 239 voor 99. All-in-one mt netwerk aansluiting. Gekeken op openprinting.org en daar zie ik hem in de kolom 'Perfectly' staan. Staat wel sterretje bij, kan niet helemaal volgen wat dat precies inhoud. Klein nadeel, dr zit geen fax op, maar das niet zo heel erg. Hij gebruikt dezelfde inktpatronen als de OfficeJet 6310. Verder volgens mij wel prima dingetje voor die prijs. Overigens die vanaf prijs, 239 euro, is een lachtertje, op de HP site staat een advies prijs van 125 euro.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 9:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Toch maar even voor de zekerheid: werkt scannen ook? Met SANE, zo je plaatjes in GIMP?

Works for me. De "hpaio" driver vindt de printer automatisch op het netwerk en komt met een SANE driver, dus kan gewoon scannen in Gimp.

Citaat:

Overigens die vanaf prijs, 239 euro, is een lachtertje, op de HP site staat een advies prijs van 125 euro.

Welkom in de wereld van de folder aanbiedingen Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: