Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Na GRUB niet verder

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2005 4:45 pm    Onderwerp: Na GRUB niet verder Reageren met citaat

Hoi beste mensen,

Ik heb op een oude computer fedora 2 geinstalleerd, althans, dat probeer ik. Na de installatie en het herstarten komt het niet verder dan het woord GRUB en daar blijft de cursor uren achter kwaadaardig knipperen. Dit gebeurt steeds, ook na herhaalde malen herinstallatie.

Heeft iemand een handige tip die me helpt bij het aan de praat krijgen van dat oude bakkie.

Leo Shocked
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2005 5:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, vreemd probleem.
Je kunt GRUB opnieuw installeren. Volg daarvoor deze aanwijzingen: http://www.fedora-linux.nl/docs/grubinstalleren.php
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2005 10:46 pm    Onderwerp: GRUB Reageren met citaat

Hoi Thijs,

ik ga meteen aan de slag om die ISO resque binnen te halen en de stappen te volgen die je voorstelt.

Ik sprak overigens toevalig kort met iemand (een zoon van verre familie) en die bleek ooit met zoń probleem te maken te hebben gehad.
Ik had helaas weinig tijd om het precies uit te vragen, maar zijn suggestie was om in de BIOS iets te veranderen waardoor de harde schijven automatisch gedetecteerd worden. Ik ga aan de slag.

Het is een gek probleem inderdaad, want mandrake laat zich wel zo installeren. Maar ja, ik ben steeds meer verknocht aan Fedora
Terug naar boven
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2005 11:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Thijs,

Ik heb volgens de regels der kunst een cd gemaakt van de fedora 2 resque iso, helaas, de cd wordt niet herkend als bootable....

Crying or Very sad
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2005 8:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, heb je de cd op de goede manier gebrand ?
http://alleslinux.com/artikels/isobranden.php

En staat in je bios cdrom op 1st boot ? (Bij Boot Sequence meestal).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2005 3:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is het ook mogelijk om een ISO te branden met linux-programmatuur?
Terug naar boven
stax

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2005 4:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dit gaat met CD-maker van Nautilus.
Op iso met rechtermuisknop drukken - Write to CD kiezen - en de snelheid van het branden laag zetten om zo fouten te voorkomen!!

Het branden van ISO bestanden op een cd-rom verloopt verder precies zo als het branden van gewone cd-roms met bestanden...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2005 7:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het branden van het ISO bestand is goed gelukt. bij controle op het goede systeem lijkt alles erop te staan wat er moet staan. Echter, de oude machine 'pakt' deze cd niet als bootable en dus heb ik toch nog alleen de melding GRUB met de cursor erachter.
Iemand nog een idee?
Terug naar boven
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 23, 2005 11:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het branden van een ISO schrijf is goed gelukt. Ik bijvoorbeeld even de live CD van Ubuntu gemaakt en er even mee gespeeld op de nieuwe computer. Het oude bakje wat ik probeer te laten werken ziet het echter niet.

Kan dit liggen aan de BIOS instellingen? En zo ja, wat hieraan te doen?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: