Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Boeken advies gevraagd. Ik heb nu 1 boeken tip voor iedereen

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rsgvv

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 10:09 pm    Onderwerp: Boeken advies gevraagd. Ik heb nu 1 boeken tip voor iedereen Reageren met citaat

Weet er iemand een goed over Fedora of Linux? Ik heb een boekenbon gehad van 20 euro en zou er misschien wat over Fedora/Linux voor willen halen. Of een boek over programmeren voor beginners.

Laatst aangepast door rsgvv op Ma Jul 02, 2007 7:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ra771er

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 11:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

deze vind ik wel aardig:

GNU/Linux Application Programming
by M. Tim Jones
Charles River Media 2005 (512 pages)
ISBN:1584503718

Using a holistic approach to teaching developers the ins-and-outs of GNU/Linux programming using APIs, tools, communication, and scripting, this book introduces programmers to the environment from the lowest layers to the user layers.
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 7:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb ondertussen een boek gekocht.
"Een Linux-server inrichten" door Sander van Vugt
ISBN 978-90-5940-275-1
Prijs was iets van 45 euro

Het is heerlijke geschreven en behandelt een hele hoop verschillende soorten servers. Ik raad het dus ook iedereen aan om te kopen die een server wil inrichten. In het begin krijg je uitleg om Fedora core 6 of mandriva 10.2 te installeren (de 2 dvd meegeleverd). En de tweede hoofdstuk gaat over de commando line. Verder ben ik nog niet geraakt. Maar het boek telt zo'n 900 pagina's, dus lekker uitgebreid.

het is dus niet dit boek: http://www.vanduurenmedia.nl/titel.asp?ID=87
maar een nieuwere uitgave.

dus deze: http://www.computerboek.nl/boekeninfo.asp?CODE=cohbqnroqrihr&RefererID=NHP_ext
Terug naar boven
Kobus

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 9:55 pm    Onderwerp: boek Reageren met citaat

Hoi!

Het hier genoemde boek van Sander van Vugt heb ik ook bestudeerd, en ik moet helaas zeggen dat dit een van de [u]slechtste[/u] Linux-boeken is die ik de afgelopen tijd gezien heb! (sorry, Sander...)
Het aanbod aan boeken over Linux in het Nederlands is jammer genoeg erg beperkt; de meesten komen niet verder dan het installeren van een standaard desktop-systeem. Iets wat m.i. de meeste mensen met een goede handleiding (Ubuntu...!!) ook wel voor elkaar krijgen.
Zelf lees ik het meeste in het Engels, en in die taal is werkelijk een schat aan informatie te vinden. Ik ga de komende tijd nog eens rondkijken naar Nederlandse boeken.
Misschien zou iemand eens moeten proberen een vertaling op de markt te brengen...Kan ook nog een aardig idee zijn om Fedora te promoten! Smile

Ko.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 9:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Probleem is dat de release cycle van een gemiddelde Linux heel wat korter is dan van een boek, laat staan als er nog een vertaling moet plaatsvinden.
Boeken zouden ook meer met generieke informatie moeten komen in plaats van zo actueel mogelijke screenshots e.d..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: