Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

2 problemen: Video en Disk Druid

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Berry
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2005 11:51 pm    Onderwerp: 2 problemen: Video en Disk Druid Reageren met citaat

Hallo forum,

Tijdens de installatie van Fedora (x86_64) loop ik tegen twee problemen aan.

1. De installatie herkent mijn video en monitor niet. De installatie schakelt daarom over op text mode (zonder muis-support). Nu is dat op zich geen probleem (ik heb RH regelmatig in textmode geinstalleerd) maar redhat 7.3 herkent deze wel en kan dus wel een grafische installatie doen. En dat terwijl de hardware nog niet bestond ten tijde van RH 7.3. Ik heb een ASUS EAX600XT-HDTV (Radeon X600) en een IIyama Prolite E511S. Heeft iemand enig idee hoe ik de installatie toch grafisch kan doen? Of moet ik dit aanmelden bij het Fedora-team?

2. Tijdens de installatie wil ik Fedora op de schijf zetten waar nu mijn RH staat. De schijf is verdeeld in 4 partities. HDA1 voor /, HDA2 voor /usr, HDA3 voor <swap> en HDA4 voor /home. HDA4 wil ik intact laten, de rest mag (moet?) geformatteerd worden. Disk Druid geeft me de mogelijkheid om aan te geven waar een partitie gemount moet worden dus ik geef voor HDA1 op dat dit / moet worden. Maar dan ziet DD dat dit een schijf is waar data op staat. Dan heb ik de keus om <niet formatteren> te kiezen maar dat wil ik niet, of om terug te gaan naar het vorige scherm om daar aan te geven dat de partitie geformateerd moet worden. Maar hoe doe ik dat? Het is me niet gelukt om bij de regel te komen waar ingesteld moet worden wat er met de partitie moet worden gedaan. De enige mogelijkheden die ik heb is aangeven wat het mountpoint is en OK, TERUG etc. Voorheen werkte ik altijd met FDISK en een tweede scherm waarin de partitie opties in te stellen waren maar dat is nu niet meer mogelijk.

De handleidingen die ik tot nu toe heb gevonden gaan allemaal uit van een grafische installatie dus die kan ik niet gebruiken (zie punt 1). Hoe krijg ik DD dan aan het verstand dat de betreffende partitie juist wel geformateerd moet worden? Op het een of andere manier moet ik toch bij de regel kunnen komen waar ik kan aangeven dat de partitie geformateerd moet worden. Zie ik nu iets over het hoofd?

Berry.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: