Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Onboard Ati kaart onder FC7...

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 11:12 am    Onderwerp: Onboard Ati kaart onder FC7... Reageren met citaat

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op een nieuwe installatie FC 7. Ik werk nu onder FC 5. Ik gebruik nu een S3 Virge PCI kaartje. Ik heb een onboard Ati Radeon Express 200 kaart, maar gebruik deze niet, omdat deze toen bij installatie van FC 5 niet gelijk werkte, na wat gegoogle heb ik toen besloten om het S3 kaartje erin te prikken, deze werkte wel, eerst beetje gestreept beeld zo af en toe, toen instellingen gewijzigd van miljoenen kleuren naar duizend kleuren.

Omdat ik in FC 7 toch wel graag desktop effects zou willen, zal ik toch op zoek moeten gaan naar een iets betere videokaart, want met deze S3 Virge gaat het niet lukken dunkt me.

Nu heb ik zitten kijken of er voor mn onboard Ati al goede drivers zijn. Als ik het goed heb zijn die er nu wel, maar... desktop effects gaat erg moeilijk worden. Heb ik dat goed of niet? Mn kaart word wel onsteund door de Linux Ati driver: http://ati.amd.com/support/driver.html

Ik heb verder nog liggen een Nvidia Geforce2 100/200 en een S3 Savage4 beide met volgens mij 32mb geheugen.

Welke kan ik het beste gebruiken? Als ik besluit om een nieuwe videokaart te kopen, welke kan ik dan het beste kopen voor een fatsoenlijk prijs? Nvidia gok ik ozmaar eens, maar maakt type nog wat uit?

Is het mogenlijk om met de livecd van FC7 het 1 en ander uit te proberen? Drivers installeren kan dat?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
nicofo

BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 1:42 pm    Onderwerp: Re: Onboard Ati kaart onder FC7... Reageren met citaat

Nickname55 schreef:

Nu heb ik zitten kijken of er voor mn onboard Ati al goede drivers zijn. Als ik het goed heb zijn die er nu wel, maar... desktop effects gaat erg moeilijk worden. Heb ik dat goed of niet? Mn kaart word wel onsteund door de Linux Ati driver: http://ati.amd.com/support/driver.html

Het is waar dat de nVidia betere drivers hebben voor Linux.
Maar het is toch mogelijk 3D Dektop (beryl / compiz) te hebben met en ATI kaart: je hebt maar nodig van XGL (+ de ATI drivers die nog niet besckilbaar zijn voor F7 !! behalve als je xorg downgrade).

Voor XGL: de installatie is nu heel eenvoudig: run de script "intallXGL_EN".

Laatst aangepast door nicofo op Zo Jul 01, 2007 1:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
sciurius

BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 1:48 pm    Onderwerp: Re: Onboard Ati kaart onder FC7... Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Omdat ik in FC 7 toch wel graag desktop effects zou willen, ...

Deze desktop effects stellen weinig voor en zijn zwaar teleurstellend.
In geen geval de moeite waard om zoveel toeren voor uit te halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Nickname55

BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2007 5:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmmm... ik draai nu onder F7, 'gewoon heel simpel' onder mn onboard Ati chip / kaart. Ik was eigenlijk bang dat ik bij installatie toch wel de drivers van Ati zou moeten installeren. Ik had namelijk topics gelezen waarin vermeld stond dat de open source drivers onboard kaarten / kaarten met 'shared memory' niet goed zouden ondersteunen en dergelijke, En jah, als je dan toch aant knutselen bent met drivers, dan wil ik ook desktop effects. Maar de standaard Fedora driver werkt prima hier.

Ik heb het eerst de live cd geprobeert en deze starte zonder enig probleem op. Beeldkwaliteit is prima, die S3 Virge liet weleens wat te wensen over. Dit is me zo mee gevallen dat ik terstond heb besloten om F7 gewoon te installeren en er niets meer aan te doen. Ik laat nu die desktop effects nog maar ff varen denk ik. Thanx voor reacties.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: