Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoe postfix overtuigen mail door te sturen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcussmit

BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2007 9:28 pm    Onderwerp: Hoe postfix overtuigen mail door te sturen Reageren met citaat

Hallo !

Postfix overtuigen mail door te sturen is niet zo moeilijk. Als de postfix de tweede MX-server is voor dat domain en in de file local_domains, dan werkt het eigenlijk al. Maar ik wil graag dat mijn linux-server de mail accepteert en van twee van mijn domeinen de mail doorstuurt naar een interne mailserver.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Momenteel heb ik een oplossing die nou niet echt mooi opgezet is: de DNS-domeinen worden extern gehost en op de linux-doos staat een lokale dns server die Postfix vertelt dat de twee domeinen zich op het interne ipadres bevinden. Maar nu wil ik dat de DNS-zone terugverhuist van de ISP naar mijn eigen server.

Ik denk dat mijn vraag eigenlijk is: hoe kan ik in de postfix configuratie aangeven dat mail voor domein x naar de Interne mailserver moet worden doorgestuurd ?

Alvast bedankt!
Marcus
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: