Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

XP clients laten inloggen op Fedora server.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cucemodre

BerichtGeplaatst: Vr Sep 22, 2006 12:33 pm    Onderwerp: XP clients laten inloggen op Fedora server. Reageren met citaat

Heya,

Voor school moet ik een Linux server opzetten die een aantal XP clients aanstuurt, dingen als een mailserver en file sharing kom ik wel uit.

Maar kan ik roaming profiles maken onder Fedora 5 en dat bij inlog de users hun eigen homedir gemount krijgen?

Alvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Niekoesj

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 10:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er was dachtik wel een mogelijkheid maar je moet weten dat FC6 niet als een Microsoft ActiveDirectory server kan draaien.. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 8:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Niekoesj schreef:
Er was dachtik wel een mogelijkheid maar je moet weten dat FC6 niet als een Microsoft ActiveDirectory server kan draaien.. Smile
Wel als domein controller, is dat niet het zelfde?

Link: http://www.bilbos-stekkie.com/samba/index.html
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 12:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Niekoesj schreef:
Wel als domein controller, is dat niet het zelfde?

Link: http://www.bilbos-stekkie.com/samba/index.html

Grappig dat de link "samba als domain controller" naar een lege pagina wijst Wink
Terug naar boven
Niekoesj

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 6:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Samba wordt gebruikt voor bestandsdeling voor zowel windows als linux en novell omgevingen...

Vrij universeel dus, een domaincontroller is een server binnen een active directory die bepaalt de rechten de shares en alles wat binnen Windows instelbaar is.. het lijkt me dan ook erg sterk dat Fedora Core een domaincontroller kan worden... wel bestand-deel-server Very Happy

Hit me if im wrong Shocked
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 6:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

klaasjan schreef:
Grappig dat de link "samba als domain controller" naar een lege pagina wijst Wink

Hij heeft em nog niet afgemaakt, maar als je ff terug gaat naar de home http://www.bilbos-stekkie.com/, en je scrolt ff naar beneden dan staat er:
Citaat:
Dit is mijn poging om stap voor stap te komen tot een windows domein zonder MS server. In de praktijk werkt het allemaal wel. Nu nog een keer documenteren.

Vandaar. Verder in de docs van www.samba.org staat ook het 1 en ander over NT domein en dergelijke. Link: http://us3.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/samba-pdc.html
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 9:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:

Vandaar. Verder in de docs van www.samba.org staat ook het 1 en ander over NT domein en dergelijke. Link: http://us3.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/samba-pdc.html

Lees je die links wel die je post? Ik citeer even uit bovenstaand document:
"Samba-3 is not, and cannot act as, an Active Directory server."

Samba 4 gaat wel volledige AD support krijgen, maar het zou best nog een jaar kunnen duren voordat dat helemaal stabiel en een serieuze optie is.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 8:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is wel een pakket dat samen met LDAP en samba een AD memberserver kan maken. Ik weet alleen niet of je hiermee een DC mee kunt maken. Het pakket heet winbind en als je in google zoekt op winbind ldap is als het goed is het eerste resultaat een pagina onder het sambaproject.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: