Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

domeinnaam hoe verder

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theking

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 4:49 pm    Onderwerp: domeinnaam hoe verder Reageren met citaat

ik heb een kleine vraag over een domeinnaam die luid als volg

klopt het als ik alleen een domeinnaam heb en deze naar mijn server wil verwijzen een dns server moet draaien

op hostway.nl kan je voor iets van 5 per jaar een domein laten registreren en dan...
moet ik deze uiteraad naar mijn server verwijzen, kan iemand (die bv al hiermee ervaring heeft), me vertellen hoe dit in de praktijk gaat
ik weet dat die domein naam naar mijn ip moet linken (dns) dus heb ik een dns server nodig

of bij deze http://www.interlize.net/domeinregistratie.php met gratis dns beheer

kan iemand me dit wat verduidelijker of tips geven (naar bv "goeie" domein registrars)

bvd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 5:50 pm    Onderwerp: Re: domeinnaam hoe verder Reageren met citaat

Theking schreef:

klopt het als ik alleen een domeinnaam heb en deze naar mijn server wil verwijzen een dns server moet draaien

Er moet inderdaad "een" dns server draaien die jouw domeinnaam naar het IP adres van je server verwijst.

Citaat:

op hostway.nl kan je voor iets van 5 per jaar een domein laten registreren en dan...
moet ik deze uiteraad naar mijn server verwijzen, kan iemand (die bv al hiermee ervaring heeft), me vertellen hoe dit in de praktijk gaat
ik weet dat die domein naam naar mijn ip moet linken (dns) dus heb ik een dns server nodig

Meestal zit die dns "service" bij zo'n registratie pakket inbegrepen en kan je (bv via een webinterface) zelf hostnamen in je domein naar IP adressen laten wijzen.
Als je dan het IP adres van je server opgeeft ben je klaar.

Je eigen publieke dns beheren is alleen interessant voor bedrijven. Je moet dan een uitgebreide registratieprocedure doorlopen en bovendien uitvalszekere (dus dubbel uitgevoerde) servers hebben.
Op je lokale netwerk kan je uiteraard onbeperkt spelen met alle dns software.

Citaat:

kan iemand me dit wat verduidelijker of tips geven (naar bv "goeie" domein registrars)

Er zijn veel "goeie", maar lees bij de hele goedkope goed de kleine lettertjes. Bij sommige ("bijna gratis") providers word je geen eigenaar van je domeinnaam. Mocht je een goedlopende website opzetten kunnen ze je naam zo weer "inpikken".
Terug naar boven
Theking

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 5:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hartstikke bedankt voor de informatie en tips
zal nog rustig rond kijken waar ik mijn domeinnaam laat registreren en zeker kleine letters lezen want wat je zegt met domein inpikken lijkt mij niet aantrekkelijk

in iedergeval bedankt voor de reactie
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: