Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Probleem met LAMP server.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijss

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 1:49 pm    Onderwerp: Probleem met LAMP server. Reageren met citaat

Ten eerste, ik heb he-le-maal geen ervaring met linux Wink
Ik draai zelf mac os X 10.4, maar dat terzijde.

Mijn plan was om van een oud bakkie wat ik nog had staan een huis-tuin-en-keuken servertje te maken. Om eventueel later mijn site op te pleuren, en als bestandenservertje (FTP) te gebruiken.

Nou heb ik de Tutorial uit de wiki gevolgd om een LAMP server op te zetten, en dat leek gelukt.
Op de server zelf klopt alles. http://localhost/ laat netjes de PHP info zien.

Maar daar houd het ook bij op. Ik heb port 80 geforward naar mijn (statische) IP van mij servertje 10.0.0.159. Maarrrrr als ik nou via een andere PC(windows) aan de router naar 10.0.0.159 probeer te gaan, krijg ik een time-out error. Pingen lukt wel. ook als ik vanaf een computer buiten het netwerk naar mijn externe IP adres probeer te gaan, krijg ik dezelfde foutmelding.
Help! Groetjes van de Linux-n00b.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 3:27 pm    Onderwerp: Re: Probleem met LAMP server. Reageren met citaat

Thijss schreef:

Maar daar houd het ook bij op. Ik heb port 80 geforward naar mijn (statische) IP van mij servertje 10.0.0.159. Maarrrrr als ik nou via een andere PC(windows) aan de router naar 10.0.0.159 probeer te gaan, krijg ik een time-out error. Pingen lukt wel. ook als ik vanaf een computer buiten het netwerk naar mijn externe IP adres probeer te gaan, krijg ik dezelfde foutmelding.

Toevallig een firewall draaien die alle verkeer van externe netwerken naar poort 80 tegenhoudt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijss

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 3:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar zou ik die moeten vinden?
In Fedora Core, of in de router? Ik zal in ieder geval eens rondsnuffelen.
Ik laat weten of het is gelukt.
Alvast bedankt.
Terug naar boven
Thijss

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 3:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja! dat was het!
In fedora stond ftp en http niet aangevinkt als geaccepteerde poorten in de firewall. Nu is hij up and running!
Heerlijk.

Dankje!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: