Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Welke notebook van rond de 900 a 1000 euro????

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rsgvv

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 10:18 am    Onderwerp: Welke notebook van rond de 900 a 1000 euro???? Reageren met citaat

Ik ben opzoek naar een laptop van rond de 900 a 1000 euro. (Mag iets meer zijn, maar noem ook de prijs en wat deze voor meerwaarde heeft)
Ik zou er graag Fedora Core 6 erop zetten, met de grafische toestanden.

Maar waar moet de laptop aan voldoen:
- Over paar weken ook nog te koop
- Minimaal 1024 MB intern werkgeheugen
- Minimaal 80 GB harddisk
- Uitermate geschikt om mee te nemen elke dag naar school.
- Beeldscherm van 14 a 15,4 inch, maar denk dan het meeste aan de 15,4 inch.
- DVD schrijver
- Draadloos netwerk
- Firewire is ook wel handige, doordat ik een harddisk heb met Firewire.
- Ook een DVI (liefste) of VGA zodat ik er presentaties mee kan geven.
Linuxbelgiumshop.be had over de Acer Asp5672WLMi/CoreT2300 1024MB 120G , maar ik heb iets van gehoord dat Acer niet altijd even goed zou zijn.

Dus help me.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 2:40 pm    Onderwerp: Re: Welke notebook van rond de 900 a 1000 euro???? Reageren met citaat

rsgvv schreef:
Ik ben opzoek naar een laptop van rond de 900 a 1000 euro. (Mag iets meer zijn, maar noem ook de prijs en wat deze voor meerwaarde heeft)

Ik zou hoe dan ook eens goed rondkijken op de diverse "Linux laptop" pagina's over zoals http://www.linux-laptop.net/ naar de mate waarin sommige laptops worden ondersteund.

Citaat:

Maar waar moet de laptop aan voldoen:

Je verwacht toch niet dat iemand zomaar een paar uur voor je gaat zitten zoeken?

Citaat:

Linuxbelgiumshop.be had over de Acer Asp5672WLMi/CoreT2300 1024MB 120G , maar ik heb iets van gehoord dat Acer niet altijd even goed zou zijn.

Ik draai zelf Fedora 6 op een Acer Travelmate 8000 (nu ruim 2 jaar oud, dus vast niet meer leverbaar, hooguit als restvoorraad). Weinig problemen mee, maar suspend to ram werkt niet, de ingebouwde SD/smartcard reader ook niet en de door de fabriek ingezette disk was te traag voor woorden (heb 'm vorig jaar vervangen).

Acer is prettig goedkoop, maar de klantenservice is - vooral bij de budget laptops zoals jij ze zoekt - goed waardeloos. Zolang je er niets mee hebt zijn het best nette laptops voor het geld.
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 5:59 pm    Onderwerp: Re: Welke notebook van rond de 900 a 1000 euro???? Reageren met citaat

klaasjan schreef:

Je verwacht toch niet dat iemand zomaar een paar uur voor je gaat zitten zoeken?

Msischien heeft toevallige iemand dezelfde wenzen als ik, en weet er een leuke laptop ergens te staan:D Of heeft er pas geleden eentje gekocht.

klaasjan schreef:

Ik zou hoe dan ook eens goed rondkijken op de diverse "Linux laptop" pagina's over zoals http://www.linux-laptop.net/ naar de mate waarin sommige laptops worden ondersteund.

En hier staan wel erg veel notebooks op, en volgens mij is er nog maar 5% nieuw te verkrijgen. Dus ik raak daar een beetje het overzicht kwijt.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 8:55 am    Onderwerp: Re: Welke notebook van rond de 900 a 1000 euro???? Reageren met citaat

rsgvv schreef:
klaasjan schreef:

En hier staan wel erg veel notebooks op, en volgens mij is er nog maar 5% nieuw te verkrijgen. Dus ik raak daar een beetje het overzicht kwijt.

Ik zou die pagina's ook niet gebruiken als aankoop advies, maar meer om te checken of een laptop die je in gedachten hebt een beetje compatible is.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 8:12 pm    Onderwerp: Re: Welke notebook van rond de 900 a 1000 euro???? Reageren met citaat

rsgvv schreef:

Fedora Core live DVD meenemen naar de winkel en daar uitproberen of alle relevante componenten (SATA disk, video, etc.) naar behoren functioneren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 9:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt bijv. al kijken naar welke onderdelen van een notebook zoal al ondersteund worden:

Intel centrino met wireless chip 2200bg
Synaptics touchpad
etc.

Hiermee kun je naar een winkel gaan en eens vragen op welke laptop je zoal uitkomt en wat de kosten bedragen.

Een live cd meenemen is ook een goed idee, natuurlijk wel eerst vragen voordat je het in showmodellen gaat uitproberen. Niet elke computerwinkel is blij als je zomaar cd's/dvd's gaat afspelen op hun systemen.

Mocht je een laptop gekocht hebben, laat dan eens weten welke het is geworden en ook hoe fedora erop draait!
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 9:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Niet elke computerwinkel is blij als je zomaar cd's/dvd's gaat afspelen op hun systemen.

Dan raken ze een (potentiŽle) klant kwijt en stap je naar een ander.
Ze zullen eraan moeten wennen dat dit een gerechtvaardigde eis is.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 9:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
Menno schreef:
Niet elke computerwinkel is blij als je zomaar cd's/dvd's gaat afspelen op hun systemen.

Dan raken ze een (potentiŽle) klant kwijt en stap je naar een ander.
Ze zullen eraan moeten wennen dat dit een gerechtvaardigde eis is.

Dat is wel zo, maar je kunt ook niet zomaar bij een autodealer binnen stappen, en er flessen slaolie in de tank gaan gooien om te zien als de auto daar ook goed mee overweg kan.
Het is gewoon een fatsoensnorm, om gewoon even te vragen als je je live cde mag gebruiken.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 11:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Excuus voor eventuele onduidelijkheid: natuurlijk doe je dat in overleg. Maar als men niet toestaat om het notebook te proberen, dan moet je een keiharde garantie bedingen dat alles straks onder Linux werkt en, indien niet, dat een reden is om het notebook weer terug te brengen tegen volledig geld terug.
Als men zowel het een als het ander niet toestaat is men een klant kwijt.
Citaat:
maar je kunt ook niet zomaar bij een autodealer binnen stappen, en er flessen slaolie in de tank gaan gooien om te zien als de auto daar ook goed mee overweg kan.

Nee, maar je kunt altijd een proefrit maken. Het liefst neem ik de auto (of het showroom exemplaar) een dagje mee om onder 'real life' omstandigheden uit te proberen.
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 11:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Natuurlijke laat ik jullie wat horen welke het is geworden.
Misschien zelfs met een screenshotje/foto'tje.

Maar ik heb nog geen goedkeuring dat ik de laptop vergoed krijg, en dat vind ik ook wel erg belangrijke. Maar des te meer de tijd om te kijken welke geschikt is voor Fedora. Very Happy
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 1:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

rsgvv schreef:
Natuurlijke laat ik jullie wat horen welke het is geworden.
Misschien zelfs met een screenshotje/foto'tje.

Je zou ook je bijdrage kunnen leveren aan http://tuxmobil.org/ en/of aanverwante sites. Dat heb ik destijds ook gedaan: http://johan.vromans.org/articles/TM4001WLMi/index.html.
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 2:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan wel in het Nederlands Very Happy , in Nederlands is me al moeilijke zat om goede zinnen te formuleren.
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2007 8:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet meer.
Ik zal de BTO 15W23+ Core 2 Duo nemen, want ik heb wat kunnen regelen met BTO Very Happy En ik heb onverwachts wat extra geld beschikbaar gekregen voor een notebook Mr. Green En ik zal wel wel vertellen hoe je alles aan de praat krijgt, tot de TV kaart aan toe. Very Happy Maar ik moet het hem wel aan de praat krijgen.

BTO gebruikt standaard hardware, en dus goede Linux ondersteuning volgens de medewerkers. En ze geven me een hele leuke korting in ruil dat ik ze vertel hoe je er Linux op krijgt, met welke drivers en welke versie. Wink
Terug naar boven
rsgvv

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 7:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is wat met me laptop, maar weet niet wat. Zie de topic:
http://fedora-linux.nl/forum/viewtopic.php?p=14530#14530
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: