Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wie, wat, en hoe.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jan Witter

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 1:01 pm    Onderwerp: Wie, wat, en hoe. Reageren met citaat

Hallo Forumleden

Ik ben Jan en een newbie.

Ik zou graag op mijn pc een nieuw systeem willen hebben, maar door de vele soorten (versies van linux), zie ik werkelijk de bomen door het bos niet meer welke ik zou moeten kiezen, daarom zou ik graag van jullie een advies hebben daaromtrent. Ik zal wat gegevens van mijn pc plaatsen, en ook wat ik met het nieuwe systeem zou willen doen.

Het is een:

AMD-k7(tm) Processor
kloksnelheid 548 Mhz
384 Mb geheugen
1 HD van 120 Gb onderverdeeld in drie partities van
C: 44 Gb
D: 35 Gb
E: 37 Gb

Om op het internet te komen gebruik ik een adsl modem speedtouch 510.

Wat ik er mee zou willen doen is het volgende, website's bouwen als server gebruiken en wat kunnen surfen op het internet, maar dat laatste is niet strikt noodzakelijk want ik heb hier nog een 2e pc staan die ik op XP heb draaien en dat voorlopig ook zo wil houden tot ik het nieuwe systeem onder de knie heb, ik hoop dat dit een beetje voldoende is om mij verder te helpen, maar mochten er nog vragen, dan hoor of zie ik het wel.

Mvg

Jan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 4:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Wat je wilt met je computer kan met eigenlijk elke Linux-distributie. Fedora lijkt mij een goede keus, maar smaken verschillen (bevalt Fedora je niet, probeer dan bijv. eens Ubuntu of SuSE).

Je moet op je harde schijf een stuk ruimte vrijmaken (ongeformatteerd) waarop je dan Fedora (of iets anders) kan installeren. Dat moet opzich geen probleem zijn, maar internetten kan lastiger worden.

Je modem zal waarschijnlijk niet vanzelf werken, maar daar zijn drivers voor. Hier is de driver iniedergeval te vinden, mocht je hem later nodig hebben: http://dag.wieers.com/packages/kernel-module-speedtouch/

- Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
pam

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 8:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De speedtouch 510 is volgens mij een ethernet modem,dus je zou (in theorie) daar geen problemen mee moeten hebben.
Terug naar boven
Jan Witter

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 5:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Thijs & Pam

Dank jullie voor het antwoord, Ik heb dus voor de versie Fedora Core3 gekozen, en de cd's bestelt op internet en die zijn vandaag binnen gekomen.
Ik kreeg tip van een maat (die ik ook warm heb gekregen om het te gaan proberen.) dat bij de Bruna een magazine LinuxStarter met een dvd lag voor € 8,95 zit er gelijk een handleiding bij in het Nederlands, maar ik kom er niet helemaal uit, want in het blad word ervan uit gegaan dat je installeert op 1 pc samen met XP. En ik wil gewoon Xp verwijderen en dus Fedora alleen als systeem gaan gebruiken, en dat word niet beschreven in dat blad althans dat heb ik nog niet terug kunnen vinden helaas, maar misschien dat jullie mij kunnen helpen......

Mvg

Jan
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 6:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Jan,

Zou je eens in grote lijnen kunnen zeggen wat er precies in dat blad staat ? (3 zinnen). Dan kan ik er een berichtje over op de voorpagina zetten, is wel handig voor mensen die met Fedora willen beginnen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Jan Witter

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 7:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Omdat ik niet weet of het emailtje is aangekomen bij plaatst ik hier even de voorkant van het desbetreffende magazine, als hij weg kan hoor ik het wel......

Mvg

Jan
Terug naar boven
Martin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 8:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mocht je er nog niet uit zijn, je kunt uiteraard altijd een Windows bootdisk maken. Vandaaruit opstarten en via fdisk je schijf leeg maken.
Is de DVD bootable? Dan gewoon via DVD opstarten en anders staat er waarschijnlijk wel een tekstfile op waarin staat hoe je er iso's van maakt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
pam

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 9:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jan Witter schreef:
En ik wil gewoon Xp verwijderen en dus Fedora alleen als systeem gaan gebruiken, en dat word niet beschreven in dat blad althans dat heb ik nog niet terug kunnen vinden helaas, maar misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Dit is ook geen enkel probleem Wink
Je kunt er tijdens de installatie voor kiezen om alle partities te verwijderen.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Feb 19, 2005 10:40 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Jan Witter schreef:
Omdat ik niet weet of het emailtje is aangekomen bij plaatst ik hier even de voorkant van het desbetreffende magazine, als hij weg kan hoor ik het wel......

Dankje Smile
De email is overgekomen, ik kon alleen niet anwoorden omdat Internet eruit lag Evil or Very Mad
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: