Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

mx records xs4all

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
phantomprof

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2005 7:48 pm    Onderwerp: mx records xs4all Reageren met citaat

bij godaddy had ik een domein dit wijst naar een server via ip-adres mail had ik in orde gemaakt met mx records van planet.

nu laat ik het domein verwijzen naar een server die draait onder een xs4all adsl account. de www instelling via godaddy vormt geen probleem.

alleen nu moet ik de mx records die bij 10 en 20 horen zien te achterhalen.

wie weet wat ik bij de godaddy-instellingen als mx record 10 en 20 moet ingeven zodat de mail van een bepaald domein ook uitkomt op de server.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
phantomprof

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2005 11:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

pop3 werkte niet op fedora 3 maar toen kwam ik ergends tegen dat pop3 in fedora zit alleen moet het als service opgestart worden, de sevice heet dovecot

kijk eerst of het al draait:

service dovecot status

en dan chkconfig dovecot on

ik kan nu wel connecten via outlook express naar een mailaccount op de server alleen komen de mails nog niet aan omdat ik de mx records niet weet zie mijn vorig berichtje.

inmiddels het mxrecord voor 10 gevonden voor mijn ip-adres via www.dnsstuff.com met een Reverse DNS lookup.

als ik via ssh een testmailtje stuur naar het emailadres waarnaar ik via outlook wil connecten dan gaat dit goed als ik via webmin kijk dan verschijnt het mailtje ook in de inbox als ik dan met outlook connect dan kan ik het mailtje ook binnenhalen.

enige probleem is dat mailtjes die verstuurd worden via het internet niet aankomen op de server.

wie helpt me verder??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: