Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Linux Toys

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Coffeepad

BerichtGeplaatst: Di Jun 20, 2006 7:15 pm    Onderwerp: Linux Toys Reageren met citaat

Beste mensen ,

Is er iemand die weleens van het boek linux Toys heef gehoord ?
Voor meer info : http://linuxtoys.net/toys.html en http://linuxtoys.net/toys2.html

Dit zijn leuke projekten om thuis te doen. De gedachtengang erachter is dat je verschillende leuke dingen kan doen met een oude computer en Linux.

Nu is het eerste deel gebaseerd op RH 9 en het tweede boek gebaseerd op verschillende Linux distro`s , ik heb het eerste boek thuis liggen en moet eerlijk bekennen dat ik er veel van geleerd heb en bepaalde dingen nog steeds gebruikt worden.

Het tweede boek heb ik niet gekocht , het maakt jammer genoeg gebruik van andere linux distro`s ( net zo goed natuurlijk , maar ik beheers liever 1 distro helemaal dan 10 maar half , en FC is ook uitermate geschikt als server , of als desktop. )
Verder vond ik er weinig boeiende projekten instaan om het te kopen , Mythtv heb ik aleens gehad en het Web Photo Gallery is te makkelijk om een boek voor te kopen.

Nu vroeg ik mezelf af of het niet leuk zou zijn om ook zoiets te gaan maken , projekten te verzinnen , het documenteren ervan en het bieden van ondersteuning.
Met als uitgangspunten dat linux niet zo moeilijk is als het lijkt , je leuke dingen kan doen en ook nog steeds je oude computer kan gebruiken als iets functioneels zoals een webserver , fileserver etc etc. Op deze manier kan men ervaring opdoen met het opzetten van servers , ervaring opdoen met linux en natuurlijk veel plezier beleven aan het bouwen ervan.

Graag een draadje met ideeen en gedachtengangen

mvg Coffeepad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 11:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi om te horen dat je veel geleerd hebt!

Ik vraag me wel eens af als er niet te veel sites zijn die hetzelfde willen doen, zoals documentatie maken.

Liever een andere site die goede documentatie heeft, dan 2 sites die maar halve documentatie hebben.
Denk dat het ook beter is om te kijken als er bijv een site is die al vergevorderd is met documentatie om die te ondersteunen.
Terug naar boven
djin

BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 7:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

heb het boek hier liggen ( linux toysII ) en niet eens tegoei gebruikt wegens tyd gebrek
cdrom included
als iemand interesssse heeft hoor ik het graag
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 9:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het lijken mij hele leuke boeken. Heb zelf nog wel wat oude PC's hier liggen waar ik eigenlijk niet veel mee doe.

Is het eigenlijk alleen maar engels? Is het te kopen via Bol.com?

@djin
Waar woon je en hoeveel wil je voor het boek hebben.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: