Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

FireWall Probleem
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 6:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

med schreef:
OkÚ op die manier is de NAT -test "okÚ"..nu nog eens kijken als de rest werkt
thx
Wat zou ik nu best doen met die regels die ik toegevoegt had mogen die weer verwijdert worden of best zo laten ?
Euhm... ik denk dat die al weg zijn. Dat grafische progje waar je die poorten in geopend heeft, schijf volgens mij een nieuwe configfile voor de firewall. En wist alle huidige instellingen. Hij stelt ook nog extra voor de zekerheid een vraag:
Citaat:
Als u op 'Ja' klikt zal het beveiligingsniveau van het systeem worden ingesteld en een eventueel bestaande firewall-configuratie zal worden overschreven. Weet u zeker dat u dit wilt doen?

als je op OK klikt. (Ik heb net de samba poort(en) nog open gezet Laughing )

Tevens wil ik ff vermelden dat ik inmiddels heb gekozen voor een andere poort, lees http://www.azureuswiki.com/index.php?title=Why_ports_like_6881_are_no_good_choice en verder moet je de tcp Ún de udp open zetten voor die poort die je gekozen hebt. Zowel in je router als ik je firewall. Dan het gekozen poort nummer invullen in Azureus bij Gereedschappen >> Configuratie >> Server en daar ook bij plugins die UPnP uitzetten. Dat heb ik teminste gedaan omdat ik onderin het scherm van azureus een rode stip zag staan. En die bleef er staan. Iets met verpreide databases.

Precies weet ik niet wat UPnP is, maar na wat gegoogle denk ik het volgende: UPnP is een systeem wat het mogenlijk maakt voor programma's om poorten zelf open te maken. Die UPnP plugin wil meerdere poorten open maken. Dat gaat zo maar niet lukken denk ik, de router ondersteunt dit wel, maar ik denk dat de firewall dit niet leuk zal vinden. En ik ook niet, want als het systeem echt zo in elkaar zit als dat ik denk, dan zou een virus of iets ook poorten open kunnen zetten? Als de firewall dit goed zou vinden, waar dient tie dan nog voor? Natuurlijk, om overwacht is ongewenst verkeer van buiten tegen te houden, maar zeker ook anderom dacht ik zo...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
med

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:

in Azureus bij Gereedschappen >> Configuratie >> Server en daar ook bij plugins die UPnP uitzetten. Dat heb ik teminste gedaan omdat ik onderin het scherm van azureus een rode stip zag staan. En die bleef er staan. Iets met verpreide databases.

Precies weet ik niet wat UPnP is, maar na wat gegoogle denk ik het volgende: UPnP is een systeem wat het mogenlijk maakt voor programma's om poorten zelf open te maken. ..

Universele plug &play UPnp maakt het mogelijk automatisch poorten te mappen op UPnP ingeschakelde routers..die uitleg stond toevallig daar waar je het kan uitvinken Wink

We zijn toch al vertrokken Shocked
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 9:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
We zijn toch al vertrokken
Euhm... wat bedoel je?
Terug naar boven
med

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 3:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Citaat:
We zijn toch al vertrokken
Euhm... wat bedoel je?

Gewoon dat het prog werkt,en dat we er mee kunnen beginnen..mits nog een paar kleine strubbelingskes Smile

grt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: