Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora is een Umbuntu clone

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 3:28 pm    Onderwerp: Fedora is een Umbuntu clone Reageren met citaat

Lees en huiver
http://www.softwareinreview.com/cms/content/view/57
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 4:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou lijkt er sterk op dat de persoon die het artikel geschreven heeft, echt geen andere versies van Fedora heeft gezien.
Zoals het handmatig toevoegen van repo's is nog altijd zo geweest.

Ik vind de review een beetje kort door de bocht.

Zoals zijn centrino wireless niet werkt, hij hoeft alleen maar de ipw2200-firmware.rpm te installeren, en zijn wireless werkt...
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2006 1:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had die review al gelezen, en inderdaad zoals Menno zegt: kort door de bocht. Ten eerste: hoe kan Fedora een Ubuntu kloon zijn? Razz Het bestaat al veel langer.

Maar buiten dat: die "identiteit", dat slaat werkelijk nergens op. Fedora is multi-purpose, en is niet gemaakt om specifiek alleen goed te werken op een jan-alleman desktop.
Het grafisch tovoegen van repo's: beetje overbodige bijdrage lijkt mij. met een rpm -ivh http://urlnaarrepo.rpm wordt de er zo een repo ge´nstalleerd. Beduidend makkelijker dan YaST (welke niet altijd wilt werken).
Driver installatie: vrijwel alle hardware werkt out-of-the-box in fedora. Als je een propietary driver nodig hebt, dan is de community bereid uit te leggen hoe dat moet. En zelfs dat is niet moeilijk voor een leek.
Netwerk configuratie... meestal werkt het netwerk meteen... waarom nog configureren?

Maar goed... ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat Fedora achter Ubuntu aanloopt. Fedora heeft m.i. meer belangrijke dingen in de community gebracht of er aan geholpen dan Ubuntu ooit zal doen (HAL, AiGLX, SELinux).

Ik vind dit ook een reden om Ubuntu niet te gebruiken. Ik vind de community beduidend arroganter dan die binnen Fedora. Datzelfde was met Mandrake het geval in de tijd dat ik dat eventjes heb gebruikt...

Fedora is naar mijn mening vooruitstrevender dan Ubuntu: ik denk dat je daar een "identiteit" uit kunt halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2006 2:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom zou je je druk maken om een artikel wat geschreven is door iemand die niets anders doet dan al z'n ergernissen te ventileren. Als zijn problemen zijn in principe oplosbaar mits er maar mensen met een constructieve attitude aan werken.

Volgens mij vergeten sommige reviewers nog wel eens dat een Linux distributie installeren op een willekeurig stukje hardware altijd het risico heeft dat een specifiek stukje hardware niet "out of the box" ondersteund wordt, maar dat dat NIETS zegt over die distributie maar alleen maar over het 0.01% deel daarvan wat geacht wordt dat stukje hardware aan te sturen. En dat is voor iedereen weer anders.

Dat Ubuntu in tegenstelling tot Fedora een verzameling drivers met een dubieuze legale status meelevert geeft dan misschien voor een hoop mensen net een beetje meer gebruiksgemak, maar verlegt geenszins de lat voor Linux in het algemeen. Het belang van open en vrij verspreidbare drivers is niet in een keer verdwenen omdat een distributie niet meedoet omdat ze er op korte termijn winst mee denken te halen...
Terug naar boven
meverhagen

BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 12:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmmmmmmzz alle linux distros gebruiken een kernel ...

Toeval ???

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ubuntu: Linux voor de mensen
Fedora core: De beste combinatie tussen stabiele en cutting-edge software wat bestaat in de open source wereld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: