Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

mp3 over netwerk probleem

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djfoxy

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2006 4:50 pm    Onderwerp: mp3 over netwerk probleem Reageren met citaat

Hallo iedereen,

ik heb een FC4 server met samba.
Op deze server staan een berg mp3 files.

Ik heb een laptop met FC6 en WindowsXP
Als ik via WindowsXP mijn mp3 share benader kan ik netjes alles afspelen.
Als ik via FC6 met xine, mplayer of xmms mijn mp3 share benader dan kan ik niks afspelen.
Ik moet eerst wat ik wil afspelen naar mijn laptop kopieren.
Dit is niet wenselijk want dan blijf ik elke keer data overzetten wat eigenlijk niet nodig is.

Wie heeft er een oplossing ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2006 5:45 pm    Onderwerp: Re: mp3 over netwerk probleem Reageren met citaat

djfoxy schreef:

Ik heb een laptop met FC6 en WindowsXP
Als ik via WindowsXP mijn mp3 share benader kan ik netjes alles afspelen.
Als ik via FC6 met xine, mplayer of xmms mijn mp3 share benader dan kan ik niks afspelen.
Ik moet eerst wat ik wil afspelen naar mijn laptop kopieren.

Ik neem aan dat je de default Gnome desktop gebruikt. Deze heeft netwerk browse functionaliteit die alleen beschikbaar is voor Gnome applicaties. De 3 media players die je gebruikt zijn dat niet. Met rhythmbox of totem met mp3 plugin zou het afspelen van een windows share perfect moeten lopen.

Een alternatief is niet de Gnome netwerkfunctionaliteit te gebruiken, maar de kernel een windows share te laten mounten. Een filesysteem met type "cifs" koppel je bv. zo aan:
Code:
mount -t cifs -o user=x,password=x \\\\server\\share /mnt/mp3

De gegevens onder /mnt/mp3 zijn (als je dat zo ingesteld hebt) voor iedere applicatie bereikbaar.
Terug naar boven
djfoxy

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 1:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik gebruik inderdaad gnome.
Je mount optie werkt wel maar al mijn mp3 files hebben een speelduur van 0 seconden.

Jammer dat die programma's die ik wil gebruiken geen gebruik van de gnome netwerkmanager maken, dat had ik wel verwacht.

ik zal de rest uitproberen
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 4:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

djfoxy schreef:
Ik gebruik inderdaad gnome.
Je mount optie werkt wel maar al mijn mp3 files hebben een speelduur van 0 seconden.

Het kan zijn dat standaard alleen root bij de files kan. Je kan aan de mount opdracht ook de opties uid=nnn,gid=nnn meegeven waarbij nnn gelijk is aan je userid/groupid in /etc/passwd.

En ja, ik vind ook dat iedere applicatie gewoon gnomevfs moet kennen, maar programmeurs zijn eigenwijs...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: