Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

muziekbeheerprogramma?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nico M

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2006 5:59 pm    Onderwerp: muziekbeheerprogramma? Reageren met citaat

Ik ben op zoek naar een goed programma om muziekbestanden mee te beheren. Ik wil ze graag kunnen indelen op genres zoals dat via gTumb bij foto's kan.

Wat zou een goed programma daarvoor zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2006 9:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb goede dingen horen vertellen over een web-based programma van Jamie Zawinski (even Googelen).
Ikzelf heb mijn eigen software ontwikkeld, maar die zal ongetwijfeld alleen naar mijn smaak zijn.
http://www.squirrel.nl/pub/xfer/mp3db.jpg
Gebruikt overigens een versimpeld genre-schema (blues, jazz, newage, celtic, klassical, other).[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2006 10:00 pm    Onderwerp: Re: muziekbeheerprogramma? Reageren met citaat

Nico M schreef:
Ik ben op zoek naar een goed programma om muziekbestanden mee te beheren. Ik wil ze graag kunnen indelen op genres zoals dat via gTumb bij foto's kan.

Wat zou een goed programma daarvoor zijn?

Ligt eraan wat je er precies mee wil doen, maar Rhythmbox en Amarok kennen allebei muziek database waarin ook de genres staan (en aangepast kunnen worden). Beide zijn te installeren via yum.
Terug naar boven
Nico M

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 10:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik experimenteer nu een paar dagen met Amarok, en ik geloof dat mij dat het meeste bevalt.

Ik heb eens mijn cd-verzameling onder Windows geript, maar de genre-toekenning blijkt nu één grote puinhoop. Nou ja, ik zal me voorlopig niet vervelen...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: