Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

[Shockerend] Ubuntu begint me te verleiden
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Zal ik bij Fedora Core blijven?
Ja
93%
 93%  [ 30 ]
Nee
6%
 6%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 32

Auteur Bericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 11:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Lutz schreef:
FC5 en FC6 ondersteunen het alleen met KDE, maar niet met Gnome.

Voordat je naar Ubuntu overstapt: heb je hierover ge´nformeerd op de Gnome mailing lists?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 3:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
Lutz schreef:
FC5 en FC6 ondersteunen het alleen met KDE, maar niet met Gnome.

Voordat je naar <acronym>ubuntu</acronym> overstapt: heb je hierover ge´nformeerd op de Gnome mailing lists?

Ik begrijp de vraag niet goed. Voordat ik een distro op mijn hoofdcomputer installeer zet ik het op een test systeem. Zo heb ik ook Ubuntu met Gnome op een dumppc gezet en weet dat het werkt. Ik vermoedt dat het echter een probleem van Fedora is en niet van Gnome.

Bedoelde je zoiets?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 7:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik bedoelde was: heb je je probleem gecommuniceerd naar de Gnome mensen? Misschien is het bekend, misschien is er een oplossing. Je geeft ze dan in elk geval de kans om iets op te lossen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 10:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
Wat ik bedoelde was: heb je je probleem gecommuniceerd naar de Gnome mensen? Misschien is het bekend, misschien is er een oplossing. Je geeft ze dan in elk geval de kans om iets op te lossen.

Hoi Sciurius, ik heb bij Gnome een bugreport ingediend, maar ik denk toch dat het een Fedora probleem is. (Daar heb ik al eerder een report aangemaakt.)

Bedankt voor het meedenken!
....Lutz
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 10:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat opvallend dat meer dan een jaar later iedereen nog steeds vind dat ik bij Fedora moet blijven Wink Razz

Nou ik ben gebleven, anders zwerfde ik hier natuurlijk niet meer rond. Ik moet zeggen dat Fedora Core afgelopen versies goed is ontwikkeld. Alles werkt steeds beter. Het enige wat ze nu nog echt mogen implementeren is een sneller init systeem. Hoewel het met versie 6 net iets meer dan een minuut duurt om op te starten, is dat toch te lang...

Ik heb bij mijn broertje Ubuntu zien opstarten, dat koste niet veel meer dan 15 seconden... (dat was dan verder ook het enige waarover ik egt in de indruk was)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 10:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed nieuws, in FC7 zal het nieuwe Init gebruikt worden Wink
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2006 5:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En heb je het al werkend gezien?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2006 10:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Overstappen naar een andere distro is helemaal niet zo gek! Zelf heb ik nu op mijn eigen PC SuSE geinstalleerd en dat werkt ongelooflijk goed. Geluid is veel beter dan met Fedora.

Na de mislukte installatie van FC6 heb ik maar eens de SuSE DVD gepakt en SuSE geinstalleerd met KDE. Ik moet zeggen dat KDE zo slecht nog niet is. Xgl werkt echt goed maar zitten nog een paar mankementen aan. Het is niet mooi dat AIGLX in FC6 er niet is voor nVidia!

Ik heb ook al een extra servertje ingericht met SuSE om ermee te prutsen. De reden om op SuSE over te stappen is omdat je met een server automatisch de security updates kan binnen halen. Dit was met FC niet zo, tenminste, ik kon het nergens vinden.

Voordeel van SuSE is YaST, een plek om alles in te stellen. Dit is alleen een voordeel voor de grafische gebruikers want in de console vind ik het niet fijn werken. Gaat mij te sloom!

Mis ga ik FC6 nog wel een keer uit proberen als hij wat langer uit is want nu kan ik hem niet installeren omdat hij niet verder komt dan het partitioneren. De DVD is goed maar ik heb hem niet nog een keer gedownload.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 1:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Nou ik ben gebleven, anders zwerfde ik hier natuurlijk niet meer rond. Ik moet zeggen dat Fedora Core afgelopen versies goed is ontwikkeld. Alles werkt steeds beter. Het enige wat ze nu nog echt mogen implementeren is een sneller init systeem. Hoewel het met versie 6 net iets meer dan een minuut duurt om op te starten, is dat toch te lang...

Met een beetje werk kan je daar nog een flink aantal seconden "afschaven". Fedora zet standaard veel services aan die voor veel mensen helemaal niet nodig zijn. Als je de moeite neemt uit te zoeken welke services je nu echt nodig hebt kan je al behoorlijk wat uitsparen. Ook rhgb (de grafische display van het opstarten van services) uitschakelen levert iets tijdwinst op.
Terug naar boven
Kobus

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 5:40 pm    Onderwerp: distro-hoppen?? Reageren met citaat

Hoi allemaal!!

Na een tijdje weggeweest weer terug op dit forum.
Leuke discussie: heb zelf ook net een tijdje Ubuntu (6.06) geprobeerd. Eerste indruk: echt een distro voor mensen die niet van "hacken" houden: makkelijk te installeren (=weinig te kiezen), alle hardware snel herkend (ook 64-bits versie). Ik heb zelfs kans gezien om (op DVD-recorder opgenomen) DVD's af te spelen. Smile
Toch loop ik langzamerhand ook bij Ubuntu weer tegen grenzen aan: video-editing vanaf DVD's is me niet gelukt; Wine installeren om oude W-98 spelletjes te spelen ook niet. Dus overweeg ik nu weer terug te gaan naar Fedora...
Twee dingen spelen daarbij ook mee: ik volg intussen een cursus bij Eduvision over netwerken, servers etc. Daarbij wordt Fedora gebruikt. Daardoor raak ik langzaamaan meer vertrouwd met werken vanaf de commandline. Ik krijg ook het idee dat juist voor dat soort toepassingen Fedora wat beter ingericht is.
Bovendien kwam ik in de boekwinkel de "Fedora Core 5 - bible" tegen; een pil van meer dan 1000 bladzijden, waar wel zo'n beetje alles instaat wat ik de komende jaren wil weten...
Een derde reden om over te stappen kan zijn dat ik mijn hardware wil uitbreiden met andere harddisk(s); daarover heb ik meer vragen, maar die kan ik beter op een ander plek op dit forum stellen.

Groeten...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tux

BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil ook mijn mening over verschillende distro's delen. Ik heb 6 maanden lang ubuntu gebruikt. Eerst breezy, deze werkte erg goed bij mij en was er erg tevreden over.

Daarna kwam Dapper om de hoek kijken, zag er mooi uit en was snel. Na 2 weken gebruikt te hebben, liep hij vast. Opnieuw geinstalleerd en liep weer vast en ben weg gegaan bij Ubuntu.

Wat nu? Eerst suse. Was een complete ramp. Kon mijn internet verbinding niet draaiende krijgen en het ergste probleem, mijn harddisk bleef maar pompen en weet nog steeds niet waar het aan lag.

Toen ben ik naar Mandriva gegaan. Een wereld forum hebben ze daar (ben hier nieuw, dus kan nog niks over dit forum zeggen. Mandriva ondeersteund al mijn hardware en het instaleren van pakketen is bijzonder makkelijk. Nu een week geleden, wilde ik toch maar eens weer gnome proberen op mijn laptop, had een tijdje KDE gebruikt, maar werd helemaal gek van die overvolle menu's en als je wat geinstalleerd had, moest je eerst een half uur zoeken waar het programma zich bevind in het menu, als hij uberhaupt in het menu stond. Ook wilde ik wel weer eens een deb disro nemen op mijn laptop en op mijn dekstop rpm. Ik koos toen voor edgy eft.

Edgy eft, was een drama (een hel). De installatie ging goed, daarna heb ik hem 2x opnieuw kunnen opstarten daarna kreeg ik hem niet meer aan de praat.

He toen zitten zoeken naar gnome georinteerde distro's. Ubuntu viel af. Suse en MAnriva ook. Dus bleef fedora over.

fedora, makkelijke installatie. werkt snel. De updates werken ook prima. Al mijn hardware wordt ondersteund. Ook mijn oude USB scanner wordt gelijk herkend en draaid als een trein. Mijn netwerkprinter werkte helemaal perfect na de installatie. Na wat updates, heb ik mijn netwerkprinter niet meer aan de praat gekregen (helaas). Heb hier wel een topic over geopened maar nog geen reactie.

Dus mijn complete mening in het kort:

Ubuntu is naar mijn mening door zijn populariteit naast zijn schoenen gaan lopen. Suse heb ik het misschien gewoon niet mee getroffen. Mandriva is ZEKER een aanrader (vooral voor KDE gebruikers). Fedora, is tot nu toe ook zeker een perfect product en wil ik graag naast Mandriva zetten.

Tux.
Terug naar boven
enschot

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 11:40 am    Onderwerp: fedora moet bij ubuntu te raden gaan voor wireless! Reageren met citaat

Hoi allemaal

Waarom lukt het ubuntu wel v.w,b. wireless, en krijgt het fedora niet voor elkaar.
Ik ben meteen overgestapt naar ubuntu. daar is wireless erg gebruikersvriendelijk, en geeft geen enkel probleem.
Op deze manier verliest fedora erg veel aanhang, want het gros werkt momenteel draadloos.
Doe er wat aan!!!!

Grtz frans
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 12:46 pm    Onderwerp: Re: fedora moet bij <acronym title= Reageren met citaat

enschot schreef:

Waarom lukt het <acronym>ubuntu</acronym> wel v.w,b. wireless, en krijgt het fedora niet voor elkaar.

Fedora heeft een prima functionerende wireless stack, maar blijft op twee punten conservatief:
- Ubuntu levert experimentele drivers mee die mogelijk niet op alle systemen probleemloos werken. Fedora houdt zich bij de drivers die in de standaard Linux kernel geintegreerd zijn (en daarvoor aan een hogere kwaliteitseis moeten voldoen).
- De meeste moderne wireless kaarten hebben een stuk software nodig wat op de netwerkkaart draait (firmware). Deze software wordt door veel fabrikanten ter beschikking gesteld onder voorwaarden die verdere distributie verbieden. Het Fedora project kiest ervoor ten koste van functionaliteit vrij verspreidbaar te blijven, dus moeten gebruikers zelf deze firmware installeren. Zouden ze dit niet doen is iedereen die Fedora kopieen uitdeelt een overtreder van auteursrechten. Ik hoop dat Ubuntu hiervoor een deal heeft gesloten met de rechthebbenden.

Citaat:

Ik ben meteen overgestapt naar <acronym>ubuntu</acronym>. daar is wireless erg gebruikersvriendelijk, en geeft geen enkel probleem.
Op deze manier verliest fedora erg veel aanhang, want het gros werkt momenteel draadloos.
Doe er wat aan!!!!

Wordt aan gewerkt. Door mee te werken aan het op peil krijgen van de kwaliteit van de drivers en eerst netjes toestemming te vragen aan de wireless farikanten voor het verspreiden van de firmware. Dat kost tijd, maar lijkt me op termijn wel tot de beste oplossing te leiden.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: