Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mainactor & Fedora Core 6

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jans944

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 1:15 pm    Onderwerp: Mainactor & Fedora Core 6 Reageren met citaat

Hallo Allemaal,

Ik ben pas overgestapt van Windows XP naar Fedora Core 6, en ben dus nog maar een beginner. Echter, tot nu toe heb ik er nog geen spijt Rolling Eyes van. Een geweldig systeem. Nu was een van de toepassingen onder WinXP video-editing. Nu wil ik dit natuurlijk ook gaan doen in Fedora C6. Ik heb eens gekeken naar Kino, Cinelerra & Mainactor, maar heb toch problemen om met deze programmaĺs te starten. Ik heb voorheen mijn videoĺs met WinXP binnen gehaald en opgeslagen als AVI. Nu kan ik deze niet inlezen in Mainactor. De source-files hebben een ?-icon en kan ze niet verwerken. In Cinelerra kan ik ze wel inlezen, maar kan ik ze weer niet goed verwerken, ik krijg namelijk geen beeld na rendering. Ik vermoed dat het aan de ge´nstalleerde (niet ge´nstalleerde) drivers ligt. Zijn er mensen met Mainactor / Cinelerra ervaring die deze programmaĺs onder Fedora C6 gebruiken en kunnen helpen? Ik ben met name ge´nteresseerd welke driver zij extra ge´nstalleerd hebben.

Let op, het kan zijn dat ik niet direct reageer. Dit is geen desinteresse mijnerzijds, maar ik ben veel in het buitenland.

Bedankt allemaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 1:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat er standaard geen proprietary codecs zijn voorge´nstalleerd. Dus stel de AVI's zijn gecodeerd met DivX, dan moet je als eerst de betreffende codecs installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: