Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mededeling FC6: Fout in Anaconda

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alkos

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 4:24 pm    Onderwerp: Mededeling FC6: Fout in Anaconda Reageren met citaat

Voor wie het nog niet is opgevallen: er is sprake van een bug in Anaconda, waardoor op een i686 machine een i586 kernel wordt geinstalleerd.

Dit is natuurlijk simpel te verhelpen door na de installatie de juiste kernel te installeren via yum. Let hierbij op dat je eerst een backup maakt van /boot/grub alvorens de i686 kernel te installeren, en deze weer terugkopieert na de installatie.

Het is nl. zo dat na de installatie van de i686 kernel je grub configuratie om zeep is geholpen (kostte mij een herinstall)..........

gewaarschuwd_mens=$gewaarschuwd_mens+1 (oftewel: een gewaarschuwd mens telt voor twee...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 7:54 pm    Onderwerp: Re: Mededeling FC6: Fout in Anaconda Reageren met citaat

Alkos schreef:
Voor wie het nog niet is opgevallen: er is sprake van een bug in Anaconda, waardoor op een i686 machine een i586 kernel wordt geinstalleerd.

Bizarre bug en bekend, maar volgens mij gaat het alleen maar om sommige nieuwe processoren zoals de Core 2 duo. Op mijn Pentium M werd gewoon de i686 kernel geinstalleerd.
Terug naar boven
Alkos

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 9:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit kan ik inmiddels bevestigen. Op mijn AMD X2 systeem werd de i586 kernel geinstalleerd en op een Pentium 4 systeem de i686 kernel.

Weird... Confused
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 11:20 pm    Onderwerp: Re: Mededeling FC6: Fout in Anaconda Reageren met citaat

Alkos schreef:
Het is nl. zo dat na de installatie van de i686 kernel je grub configuratie om zeep is geholpen (kostte mij een herinstall)

Herinstall? Met een grub floppy ben je er zo uit (eh, weer in).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
banaantje12

BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 4:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is nog een bug.
Als je tijdens de installatie op Fedora Extra's drukt dan krijg je een error!
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 8:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

banaantje12 schreef:
Er is nog een bug.
Als je tijdens de installatie op Fedora Extra's drukt dan krijg je een error!
Naar mijn mening altijd et beste een klein beetje de standaard dingen aan te houden, als je installtie goed is verlopen kan je altijd nog programma's bij installeren
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 11:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Die bug ben ik inderdaad ook tegen gekomen op mijn notebook. Op zich niet zo een ernstige bug, maar Power Management wordt helemaal niet ondersteund in die kernel :S (bij mij althans)

Ik heb er ook veel moeite voor moeten doen om čn Power Management čn mijn Wireless aan de praat te krijgen... Maar het is me gelukt Very Happy (uiteindelijk bleek de oplossing zo simpel Rolling Eyes )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: