Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wanner werkt Yum wel en wanneer niet?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2005 9:34 pm    Onderwerp: Wanner werkt Yum wel en wanneer niet? Reageren met citaat

Ik probeer bijvoorbeeld GnomeToaster of XCDRoast te downloaden en te installeren. Maar ik krijg steeds:

No Match for argument: XCDRoast
Nothing to do
[root@localhost ~]#

Kan het wel met: [root@localhost ~]# yum install XCDRoast?

Leo B
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2005 9:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je krijgt die melding omdat XCDRoast niet te vinden is in de door jou aangegeven repositories (softwarebronnen). Gebruik je yum.conf van deze site ? Daar staan namelijk veel handige repositories in waarmee je veel meer software kunt downloaden.

Maar om even terug te komen op je probleem: yum is (netzoals veel andere Linux software) hoofdletter gevoelig. Je kunt xcdroast installeren met het commando 'yum install xcdroast'.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2005 11:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank, ik ga zo aan de slag om het te proberen.

Is er een lijst van correct gespelde namen van te downloaden programma's en wat ze doen te vinden ergens? Zijn dat die repositories die je noemt?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2005 12:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had al zo'n vermoeden dat je dat ging vragen Wink
Er is niet echt een lijst. Wat je wel kunt doen is het programma yumgui downloaden. Dat is een grafische interface waarmee je overzichtelijk alle beschikbare software kunt installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2005 9:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe doe je dat precies die grafische interface yumgui downloaden? Ik heb het net met yum zelf geprobeerd, maar die vindt het niet.

Het instaleren van xcdroast is net gelukt overigens. (Hoe krijg je daar een melding van in je lijst met toepassingen?) Ik hou er nu eenmal van om alles zo grafisch mogelijk te hebben.) Embarassed
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2005 7:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="Leo B"]Hoe doe je dat precies die grafische interface yumgui downloaden? Ik heb het net met yum zelf geprobeerd, maar die vindt het niet.

Citaat:
Hoe krijg je daar een melding van in je lijst met toepassingen?) Ik hou er nu eenmal van om alles zo grafisch mogelijk te hebben.) Embarassed

Volgens mij komt die na een keer opnieuw inloggen vanzelf in het menu. Zo niet, dan kan je op je bureaublad zelf een snelkoppeling aanmaken (Nieuwe starter aanmaken --> daar gewoon 'xcdroast' invullen. )

Hier kan je yumgui downloaden: http://www.cobind.com/yumgui.html
Maar ik zie net dat het niet beschikbaar is voor Fedora Core 3 Confused

Naja, een andere oplossing dan maar. Je kunt ook apt (alternatief voor yum) installeren, in combinatie met de grafische interface synaptic. Werkt ook heel fijn (en snel!). Zie hier een howto: http://fedora-linux.nl/docs/apt-synaptic-nl.php
Terug naar boven
Xtinct

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2005 9:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer anders YumEx, dit is ook een gui voor yum.
http://fedoranews.org/tchung/yumex/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: