Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoe speel ik gewone cd's af in FC3?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jan Jaap
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 09, 2005 3:10 pm    Onderwerp: Hoe speel ik gewone cd's af in FC3? Reageren met citaat

Hoi,

ik ben pas begonnen met Linux. Eerst Fedora 3, toen Mandrake 10.1 en nu weer FC3. Ik vind FC3 op zich erg mooi werken, maar multimedia is voor een beginner een ramp! Na veel hangen en wurgen heb ik eindelijk Xine aan de praat, maar die wil geen gewone Cd's afspelen. Nu weet ik dat ik de standaard Cd-speler kan gebruiken, maar daarvoor moet ik de hele kast openschroeven om een kabeltje van de Cdrecorder naar de geluidskaart te leggen. Dat wil ik eigenlijk niet. Onder Mandrake speelde Kaffeine (een op de xine-engine draaiende mediaplayer wl gewoon Cd's...Zijn er plug-ins? Wat te doen?
Ik zou ook graag willen weten of er voor Fedora 3 een programma beschikbaar is waarmee ik Mp3-cd's kan branden.

Bij voorbaat dank
Jan Jaap
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mrt 12, 2005 3:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Om CD's te luisteren zonder kabel moet je 'digital audio playback' o.i.d. aanzetten. Het zit bij de instellingen van je programma.

Programma's om cd's mee te branden zijn K3b, XCDRoast en GnomeToaster.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
stingray
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 30, 2005 2:53 pm    Onderwerp: Re: Hoe speel ik gewone cd's af in FC3? Reageren met citaat

met xine kun je standaard zo audio en vcd en dvd afspelen en ook mp3,s.
ook kun je met xmms audio afspelen.
mp3,s overzetten in .wav doe ik heel makelijk met k3b
audio cd,s hoef je zelfs niet eens te mounten die spelen standard zo af.
succes MvG stingray Very Happy
Terug naar boven
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2005 7:45 pm    Onderwerp: CD speler Reageren met citaat

Ik probeer een cd-tje te draaien terwijl ik op mijn gemakje de basiscursus doorneem. Maar als ik een CD in de speler stop ziet de standaard speler van Fedora 3 hem wel, maar hij draait niet. (De CD dan.) Is ook niet naar een volgend nummer te klikken oid
Ik heb een check van de geluidskaart gedaan en dat gaat prima.
Hoe kan ik die CD beluisteren?

Leo
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2005 7:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt 2 mogelijkheden:
- In de instellingen van je muziekprogramma 'Digital Audio Playback' aanzetten, of
- De kabel (waar die ook mag zitten:?) van je cdromspeler naar je moederbord vastmaken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2005 8:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

of KsCD runnen

staat onder geluid /video

zorg er gelijk voor dat dit programma in de systemtray opstart.
Terug naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2005 3:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heren,

Dit gaat net twee stappen te snel voor me. Heb erbarmen. Ik ben echt niet meer dan een (enthousiaste) newbe.

Om met het laatste te beginnen:
Hoe 'run' je KsCD? Waar staat geluid video?
En als je dat al gevonden hebt, hoe zorg je ervoor dat het in de systemtray gelijk gaat opstarten?

Dan de vraag aan Thijs: Zit dat Digital Audio Playback in de player? Of is dat ergens anders te vinden?

Ik hoop toch dat ik de zaak softwarematig kan oplossen en dat ik geen kabels hoef te gaan omleggen.

Ik heb wel inmiddels Xine aan de praat gekregen en de DVD speler geeft braaf beeld en geluid. Dan zal er toch zeker niet met kabels gerommeld hoeven te worden? Als het geluid er voor het ene medium wel doorkomt, dan zal het toch voor de speler gelden?
Terug naar boven
Leo B
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2005 8:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nog steeds niet de juiste instellingen kunnen vinden. Is er niet een wat minder Spartaanse CD speler te downloaden? Is dat via yum te doen?

Ik probeerde ook K3b te downloaden via yum, maar dan krijg ik de melding
No Match for argument: K3b
Nothing to do

Dit gold ook voor Gnometoaster en knoppix.

Zijn deze programmaś niet via yum binnen te halen?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2005 10:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:

Zijn deze programmaś niet via yum binnen te halen?

Zeker wel, yum is hoofdlettergevoeling.
yum install k3b moet werken, netzoals yum install gnometoaster.
Knoppix kan je niet via yum installeren, want knoppix is een complete distributie, netzoals Fedora. Zorg wel dat je yum.conf van deze site gebruikt, dan kan je veel meer software installeren: http://www.fedora-linux.nl/fedorafaq/#installsoftware
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: