Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Automatisch e-mails aanmaken

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geoffrey

BerichtGeplaatst: Za Okt 14, 2006 8:37 am    Onderwerp: Automatisch e-mails aanmaken Reageren met citaat

Beste,

Mijn configuratie: FC2 server met PHP4, Mysql 4.21 en PLESK 7.5.4

Graag zou ik de bezoekers van mijn websites de mogelijkheid willen geven om een e-mailadres @mijndomein aan te maken... alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit kan gaan automatiseren, of hoe ik eraan moet beginnen...

Heeft iemand een idee hoe dit makkelijk op te lossen valt? Bestaat er misschien een PHP-script die dit kan oplossen, of is er een andere oplossing?

Ik heb al even gegoogled... maar daar ik niet goed weet waar ik naar moet zoeken, heb ik bijgevolg ook nog niets gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp!!

Groeten,

Geoffrey Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Za Okt 14, 2006 1:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Grote kans dat het bedrijf waar je je domeinnaam geregistreerd heeft dit voor je kan doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Geoffrey

BerichtGeplaatst: Za Okt 14, 2006 8:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Grote kans dat het bedrijf waar je je domeinnaam geregistreerd heeft dit voor je kan doen.

Neen, dat is niet het geval... bovendien wens ik dit op mijn eigen server te doen, zonder dat ik nog extra kosten moet maken voor het huren van een aparte mailserver...

Dit moet toch mogelijk zijn, of niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Zo Okt 15, 2006 6:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Welke mailserversoftware draai je? Kijk eens als je daar users in kunt aanmaken.
Gebruikers rechtstreeks koppelen je mailserver middels een php script zou ik niet doen.
Als je bijv een phpbb forum zou hebben en elke gebruiker die er aangemaakt wordt ook automatisch een email adres zou geven, werk je wel spam in de hand.

Kijk dus eerst eens welke mailserversoftware je gebruikt en in de handleiding daarvan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: