Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Goeie C,C++,Python boeken/tutorials

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sense

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2006 4:19 pm    Onderwerp: Goeie C,C++,Python boeken/tutorials Reageren met citaat

Ik wil graag leren programmeren(in ieder geval een beginnetje ermee maken), maar ik kan geen goede tutorials/boeken ervoor vinden. Wat raden jullie mij aan? Ik wil graag C,C++ en/of Python leren. Het liefst een die GTK+ gericht is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2006 4:29 pm    Onderwerp: Re: Goeie C,C++,Python boeken/tutorials Reageren met citaat

Sense schreef:
Ik wil graag leren programmeren(in ieder geval een beginnetje ermee maken), maar ik kan geen goede tutorials/boeken ervoor vinden. Wat raden jullie mij aan? Ik wil graag C,C++ en/of Python leren. Het liefst een die GTK+ gericht is.

Linkdump Smile

http://mindview.net/Books

http://www.pygtk.org/pygtk2tutorial/index.html

http://developer.gnome.org/doc/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sense

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2006 4:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt! Ik kan daar wel wat mee dnek ik.
Maar zijn er ook Nederlandse tutorials/boeken? Ik leer namenlijk het best als de tekst in het Nederlands is.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Okt 04, 2006 8:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sense schreef:
Bedankt! Ik kan daar wel wat mee dnek ik.
Maar zijn er ook Nederlandse tutorials/boeken? Ik leer namenlijk het best als de tekst in het Nederlands is.

Voor boeken kan je beter zelf eens wat doorbladeren in je lokale boekhandel. Er zijn meerdere C/C++ boeken in het nederlands, maar voor Python weet ik zo geen "complete" referenties in onze taal. Wat je het best leert ligt niet alleen aan de taal, maar ook aan de manier waarop een boek geschreven is. Er zijn engelse boeken (bv. de O'Reilly "Head first" serie) die - zelfs in het engels - veel toegankelijker zijn dan sommige droge nederlandse boeken.

Het is zowiezo geen slecht idee je kennis van de engelse taal wat op te krikken: door het relatief kleine nederlandse taalgebied wordt 90% van de "interessante" IT boeken gewoon niet vertaald. Zelf denk ik dat je beter met gebrekkig engels uit een goede handleiding kan leren dan dat je een nederlandstalig prul koopt en daar wijzer van probeert te worden Wink
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 5:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet zeggen dat er weinig echte goeie programmeerboeken zijn.
Ze gaan allemaal uit dat je de basis beheerst en starten dan meteen op basis niveau. Daarbij vergeten ze dat de basis juist het aller belangrijkste is!

Ik denk dat je het beste eens op bol.com kunt kijken en dan eens wat zoeken op c++.
Je kunt ook eventueel boekhandel in lopen en kijken welke boeken niet alleen theorie verschaffen maar ook echte opdrachten waar je wat aan hebt.
Want ik weet zelf uit eigen ervaring dat boeken met puur theorie echt niet gemaakt zijn om van te leren. Maar als naslagwerk.
Terug naar boven
Sense

BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 6:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een boek gevonden dat me wel wat lijkt: Aan de slag met C++ + CD-ROM / druk 4 en de reacties zijn ook goed.
Kent iemand dit boek?
Terug naar boven
Sense

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 4:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Laat maar. Ik heb ergens gelezen dat er bij het boek wat ik hierboven noemde .exes werden meegeleverd. Dat betekend volgensmij dat het niet geschikt is voor Linux(net als alle andere C++ boeken op bol.com)
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 5:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wordt niet ook de source code meegeleverd op cd? Want dan kun je het wel gebruiken op Linux.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002108478&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=gb6R5LdCNTwAAAEOHaw59XXo&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Dit is wel een C++ boek voor linux, is wel engels.
Terug naar boven
Sense

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 1:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is deze misschien de opvolger van het boek in de vorige post?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002944547&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=bfmR5LdHY6IAAAEOx4UOQqNm&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Terug naar boven
meverhagen

BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 12:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

er is een heleboel documentatie te downloaden

http://www.demonoid.com/files/details/527430/1793252/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: