Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

minimumeisen FC5?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nico M

BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2006 9:11 pm    Onderwerp: minimumeisen FC5? Reageren met citaat

Ik heb nog een oude computer hier staan, waarop ik probeerde Fedora Core 5 te installeren, maar de installatie vond plaats in tekst-modus, en ook na de installatie start Grub in tekst-modus op. Helaas ben ik nog niet goed genoeg om daarmee om te kunnen gaan...

Het gaat om een Pentium III, met minimaal 64 mb geheugen (maar het zal niet veel meer zijn) en een harde schijf van 40 gb.

Wat heeft FC 5 minimaal nodig om in graphics-mode te draaien, en hoeveel om gewoon "lekker" te draaien? Of is een Pentium III überhaupt niet krachtig genoeg om FC 5 te trekken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2006 9:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

6.2.1.1. Processor and Memory Requirements

The following CPU specifications are stated in terms of Intel processors. Other processors, such as those from AMD, Cyrix, and VIA that are compatible with and equivalent to the following Intel processors, may also be used with Fedora Core.

*

Minimum: Pentium-class — Fedora Core is optimized for Pentium 4 CPUs, but also supports earlier CPUs such as Pentium, Pentium Pro, Pentium II, Pentium III, and compatible AMD and VIA processors. Fedora takes this approach because Pentium-class optimizations actually result in reduced performance for non-Pentium class processors. In addition, scheduling for Pentium 4 processors, which make up the bulk of today's processors, is sufficiently different to warrant this change.
*

Recommended for text-mode: 200 MHz Pentium-class or better
*

Recommended for graphical: 400 MHz Pentium II or better
*

AMD64 processors (both Athlon64 and Opteron)
*

Intel processors with Intel® Extended Memory 64 Technology (Intel® EM64T)
*

Minimum RAM for text-mode: 128MiB
*

Minimum RAM for graphical: 192MiB
*

Recommended for graphical: 256MiB
Terug naar boven
Nico M

BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2006 9:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je.

Ik ga morgen eens een geheugenblokje van 256 mb kopen... Razz
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2006 10:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nico M schreef:
Dank je.

ahum die kunnen zeer prijzig zijn weet ik uit ervaring. Maar daar kom je vanzelf achter. Een reepje 512 mb voor een nieuwe machine kon weleens net zoveel kosten als 256 voor een bak van 7 jaar oud. Bovendien: let goed op dat die 256 ook voor 256 herkent word. Een net iets verkeerd kaartje kan gevolg hebben dat maar de helft herkent word. Dan wordtie per MB nog duurder Shocked
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2006 7:40 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Bovendien: let goed op dat die 256 ook voor 256 herkent word. Een net iets verkeerd kaartje kan gevolg hebben dat maar de helft herkent word. Dan wordtie per MB nog duurder Shocked

Tja, zoiets overkomt je alleen maar als je in de handleiding van je moderbord niet goed leest, of je moederbord Single-sided of Double-sided geheugen ondersteund. Of allebei. Tja, en dan wordt een 512MB reepje dus gezien als een 256MB reepje. Dus eerst lezen en dan kopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
klaasjan

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2006 10:08 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:
Nico M schreef:
Dank je.

ahum die kunnen zeer prijzig zijn weet ik uit ervaring. Maar daar kom je vanzelf achter. Een reepje 512 mb voor een nieuwe machine kon weleens net zoveel kosten als 256 voor een bak van 7 jaar oud.

Voor die 30-40 euro die je voor 256Mb PC133 momenteel kwijt bent kan je je geen grote buil vallen, maar verhoudingsgewijs zijn die kleine modules altijd duur. En als het echt goedkoop moet zijn er altijd nog de nodige vraag&aanbod sites...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: