Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

webserver en hostname

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ruud

BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 8:11 am    Onderwerp: webserver en hostname Reageren met citaat

Binnenkort wil ik een domijnnaam laten registreren. Thuis wil ik een webserver laten draaien, deze is te bereiken via mijn ip.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze domijnnaam doorverwezen wordt naar de ip van mijn thuisserver.

Ik wil nl geen duur hostingpakket met webruimte enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SOniX

BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 11:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ga naar www.no-ip.com en laat daar een rgatis domeinnaam registreren en je kan deze naar je ip laten doorverwijzen. Heb je een ip dat veranderlijk is, installeer dan hun programma voor linux zodat je ip adres om de x minuten wordt gelinkt aan dat domein...
Terug naar boven
erinys

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 10:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

registreer je domein bij een host die ook een dns oplossing heeft voor je (meeste .com services hebben dat sowieso wel)

dan kan je in de DNS het domein naar het ip verwijzen waar de site op draait (in jouw geval je pc)

zo simpel is het Wink

je kan zoals bovenstaande post ook zei een gratis domein nemen, maar ik denk niet dat dat je bedoeling was.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 10:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is duur? Voor 10 euro en nog eens 10 per jaar voor je domeinnaam heb je al een webhoster met 150MB aan opslag ruimte.

Tel ook eens op de kosten van je stroom, eventueel bandbreedte die je minder hebt doordat mensen op je site kijken.
Daarnaast ga je een compleet pakket installeren, zoals phpbb, xoop etc, bedenk dan ook dat je systeem veel gevoeliger wordt voor inbraken van buitenaf. Geen enkele firewall, router etc houdt deze inbraken tegen door fouten in de pakketten.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: