Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wat voegt Core 6 dadelijk toe?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bolognese

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 3:20 pm    Onderwerp: Wat voegt Core 6 dadelijk toe? Reageren met citaat

Als ik regelmatig de updates geinstalleerd heb, wat voegt Fedora Core 6 dan nog toe?

B.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 3:48 pm    Onderwerp: Re: Wat voegt Core 6 dadelijk toe? Reageren met citaat

bolognese schreef:
Als ik regelmatig de updates geinstalleerd heb, wat voegt Fedora Core 6 dan nog toe?

Ik denk dat voor een ieder van ons verschillend is. Persoonlijk ben ik ook zeer tevreden met mijn huidige configurate van FC5. Maar er zijn altijd wel dingen vatbaar voor verbetering. Zo zit in mijn notebook bv. een draadloos netwerkkaartje die ik onder FC5 draaiend heb m.b.v. ndiswrapper. Persoonlijk vind ik dit niet zo'n fijne manier. FC6 Test2 ziet en herkent het draadloze netwerkkaartje zonder problemen en ik heb er al mee op internet gezeten. Maar dit zijn allemaal persoonlijke ervaringen. Daarom, zoals ik al eerder schreef, het is voor een ieder van on verschillend. Maar op deze site staan de release-notes van FC6 Test-2, wellicht dat het voor jou ook de moeite waard is om tegen die tijd op te waarderen naar FC6. En zo niet, er is niemand die je daartoe dwingt. Toch? Wink
http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/test/5.91/i386/os/RELEASE-NOTES-en_US.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
klaasjan

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 6:24 pm    Onderwerp: Re: Wat voegt Core 6 dadelijk toe? Reageren met citaat

bolognese schreef:

http://fedora.redhat.com/docs/release-notes/fc6test2/#id3122557

En als je daar nog eens niet genoeg aan hebt: ongeveer 6 maanden langer ondersteuning in de vorm van security updates en bugfixes dan voor FC5. (of beter gezegd: FC5 support houdt eerder op).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
WindowsXP-PRO

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 6:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vind 2x per jaar een core te veel

de ondersteuning houd te snel op, alles gaat te snel.
en idd,, wat heeft core 6 voor toegevoegde waarde,, behalve dan gnome 2.16?
Terug naar boven
david

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 6:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

je hoeft natuurlijk niet altijd met de laatste versie mee te lopen. ik heb ook nog wel de neiging 1 versie over te slaan. en wat betreft de snelle ontwikkeling.. dit is een iets wat in het algemeen geld voor hard+software. bekijk eens wat er qua hardware veranderd is de afgelopen tijden. als je het zo bekijkt is het alleen maar prettig dat je de optie hebt deze lijn te volgen

david
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 8:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Niets, maar hij is wel heel erg gaaf.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 11:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

WindowsXP-PRO schreef:

De Fedora releases zijn "time based", dus bevatten de huidige stand van zaken op software gebied op het moment van release. Praktisch alle packages zijn ge-update naar de laatste stabiele versie zoals beschikbaar is op het moment van Fedora uitgave. Dus het nut van upgraden ligt vooral aan de packages die je gebruikt. Voor de meeste mensen is een minor upgrade van bv. the Gimp niet zo belangrijk; voor mensen die daar veel mee werken zitten er misschien net een paar features of bugfixes in die upgraden de moeite waard maken.

Je hoeft niet te upgraden, maar als je Fedora gekozen hebt neem ik aan dat je de krap 1.5 jaar ondersteuning (half jaar Fedora, half jaar security, half jaar legacy updates) accepteert. Je kan makkelijk een versie overslaan als je wil, maar in de praktijk zijn de meeste Fedora gebruikers enthousiastelingen zie zsm upgraden. (gebaseerd om mijn interpretatie van de forums en mailing lists rondom Fedora). Overigens is de upgrade functie van Fedora vrij eenvoudig (next-next-finish Smile, vooral als je een "standaard" systeem draait zonder vage hacks.

Als dat niets voor je is en je zoekt een Fedora-actige distro die langzamer bijgewerkt wordt is CentOS misschien meer voor je (of RHEL als je geld over hebt). Nieuwe versie ongeveer om de 1.5 jaar, jarenlang security updates.
Terug naar boven
WindowsXP-PRO

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 7:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

op zich wel mee eens.

Ik heb idd bewust voor fedora gekozen.
En het is echt een fijne distro Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven
SOniX

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 9:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

WindowsXP-PRO schreef:

Dat is helemaal niet veel, je krijgt alle updates van de packages op je cd en je moet ook weten dat elke release met een EVEN getal een update voor de code is en niet echt grafisch... Elke ONEVEN release is dan weer een enorme update die ook op grafisch vlak te bezichtigen valt
Terug naar boven
john

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 10:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe zit 't met de upgrade nu ?
Als je upgrade van versie 5 naar 6 bvb. vanaf een gedownloade dvd...laat die dan al je instellingen en data en homemap ongemoeid van je vorige versie?
Terug naar boven
SOniX

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 10:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

john schreef:
Als je upgrade van versie 5 naar 6 bvb. vanaf een gedownloade dvd...laat die dan al je instellingen en data en homemap ongemoeid van je vorige versie?

Jup, je kan hoogstens enkele heel kleine instellingen kwijtraken maar dat gebeurd zelden...
Terug naar boven
john

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 10:40 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thx.
Terug naar boven
WindowsXP-PRO

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 12:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

SOniX schreef:
john schreef:

Jup, je kan hoogstens enkele heel kleine instellingen kwijtraken maar dat gebeurd zelden...

ok,,cool
dat maakt het upgraden minder eng.
Heb altijd mijn harde schijf geformateerd en een nieuwe core geinstalleerd
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 9:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

SOniX schreef:
WindowsXP-PRO schreef:

Dat is helemaal niet veel, je krijgt alle updates van de packages op je cd en je moet ook weten dat elke release met een EVEN getal een update voor de code is en niet echt grafisch... Elke ONEVEN release is dan weer een enorme update die ook op grafisch vlak te bezichtigen valt

Die even/oneven versie nummers gaan wel op voor de Gnome desktop, maar niet voor Fedora releases! Er zijn geen stabiele Fedora core releases die een test versie van Gnome bevatten.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 9:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

john schreef:

Dat is wel het idee. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen:

Applicaties die worden ge-update naar versies die niet compatible zijn, zoals de PostgreSQL database server. Als je die upgrade naar een nieuwe major release moet je de database opnieuw inlezen van een backup.

Je krijgt geen nieuwe disk indeling. Recentere Fedora releases zorgen bv. voor installatie van LVM zodat je makkelijker met partities om kan gaan.

Een enkele keer wordt een applicatie niet langer meegeleverd. De oude versie blijft wel staan, maar er is geen garantie dat die blijft werken.

En je krijgt een nieuwe kernel package. Als je extra drivers gebruikt mag je dat wel weer opnieuw instellen.

Lees in ieder geval altijd eerst de release notes en maak een backup van je -echt- belangrijke bestanden.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: