Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wireless USR kaart installatie

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sachavdk

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 11:41 pm    Onderwerp: Wireless USR kaart installatie Reageren met citaat

Hoi,

Ik ben nieuw met linux aant werken en ben voorlopig zeer tevreden over mijn installatie van FC5.
Nu wil ik mijn wireless netwerkkaartje installeren dus volgde ik de stappen op de tutorial op http://www.fedora-linux.nl/docs/usr5416-wireless.php, in de hoop dat deze voor mijn usr5418 ook zou werken op FC5. (De links voor kernel en driverloader aangepast naar fc5).
Nu was de installatie van de nieuwe kernel blijkbaar niet nodig omdat deze al geinstalleerd was, de installatie van de driverloader is correct verlopen, maar ik geraak niet tot bij de configuratie (op http://127.0.0.1:18020). Hij kan de pagina niet openen.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen?

Dank je Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 5:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is de ndiswrapper niet een snellere oplossing?. Mede, omdat zover mij bekend, de chip in de usr54xx kaarten geen ondersteuning heeft. Meestal een texasinstuments chip.
Terug naar boven
sachavdk

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 3:30 am    Onderwerp: kernel update lukt niet Reageren met citaat

ik krijg geen update van mijn kernel geinstalleerd die ik volgens deze tutorial zou moete doen:
http://www.linuxquestions.org/linux/answers/Networking/Ndiswrapper_in_Fedora_Core_5

error voor kernel-2.6.16-1.2129_FC5.i686.rpm:

can't install a different arch of kernel-2.6.16-1.2129_FC5.i686.rpm than already installed.

mijn huidige kernel is 2.6.15-1.2054_FC5 (met uname -r)
maar voor kernel-2.6.15-1.2129_FC5.i686.rpm geeft hij dezelfde fout

uname -p geeft me i686 terug
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 6:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Met wat voor een commando probeer je die nieuwe kernel, overigens te installeren? En welke yum-configuratie gebruik je hierbij?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
sachavdk

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 1:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

de configuratie zelf weet ik niet hoe ik dat kan zien (ik ben zoals ik al zij zo goed als nieuw in linux), de versie is 2.6.0

maar gewoon in gnome dubbelklikken op kernel-2.6.16-1.2129_FC5.i686.rpm geeft deze fout:
can't install a different arch of /root/Desktop/kernel-2.6.16-1.2129_FC5.i686.rpm than already installed.

yum install /root/Desktop/kernel-2.6.16-1.2129_FC5.i686.rpm

geeft fout:
cannot find a valid baseurl for repo: jpack-generic

ook duidde ik bij installatie aan alle header files te installeren. /lib/modules/2.6.15-1.2054_FC5/build bestaat niet (de map build)...
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 7:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je deze handleiding gebruikt m.b.t. het configureren van yum: http://www.fedorafaq.org/#installsoftware dan kun je je gehele systeem updaten, en je kernel wordt dan automatisch meegenomen, met het commando: yum -y update
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: