Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

usb en ram

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mark_v_p

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 5:37 pm    Onderwerp: usb en ram Reageren met citaat

hoi,

ik heb effe 2 totaal verschillende vragen...
1. heb nieuw moederbord en moet usb aansluiten maar dit zijn allen apparte draadjes ipv een gewone connector.
deze draadjes heb ik : blauwe : d3-, gele : gnd, oranje : gnd, paars : power, zwart : power, grijs : d2-, blauw : d3+, rood : d2+
op het moederbord zit een gewone usb connector. kan iemand me vertellen hoe ik deze moet aansluiten ??

2. dit moederbord heeft 4 ram poorten. als ik er 2 van 512 DDR pc3200 insteek, macheert alles goed maar als ik de andere 2 rams erin steek, dan start de pc niet op. elke ram is ddr 512 mb pc 3200. Wat doe ik hier mis ?

het moederbord is een MSI K8T
link : http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=608

mvg
Mark
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Beer

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 9:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Euuh boekje van het motherboard?. En anders de webpagina van de fabrikant.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 9:44 pm    Onderwerp: Re: usb en ram Reageren met citaat

mark_v_p schreef:

1. heb nieuw moederbord en moet usb aansluiten maar dit zijn allen apparte draadjes ipv een gewone connector.
deze draadjes heb ik : blauwe : d3-, gele : gnd, oranje : gnd, paars : power, zwart : power, grijs : d2-, blauw : d3+, rood : d2+
op het moederbord zit een gewone usb connector. kan iemand me vertellen hoe ik deze moet aansluiten ??

Altijd leuk die USB "standaard" spullen... De pin-beschrijving zou in je moederboard handleiding moeten staan, anders heb je pech. Zorg er wel voor dat je 200% zeker weet dat je de juiste pinnetjes aansluit zodat je geen USB apparaten en/of controller frituurt...

Citaat:

2. dit moederbord heeft 4 ram poorten. als ik er 2 van 512 DDR pc3200 insteek, macheert alles goed maar als ik de andere 2 rams erin steek, dan start de pc niet op. elke ram is ddr 512 mb pc 3200. Wat doe ik hier mis ?

Gaat dat werken volgens de handleiding? (sorry, ik ben te lui om te gaan zoeken Wink. Heb je de bankjes in verschillende volgordes geprobeerd zodat je zeker weet dat er geen rotte tussen zit? Sommige moederborden stellen ook extra eisen aan geheugen als je meer dan 2 modules gebruikt. Mogelijk kan je nog ruilen voor 2x1GB?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: