Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Grub bootlaoder bijwerken

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marc

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2005 9:43 am    Onderwerp: Grub bootlaoder bijwerken Reageren met citaat

Ik heb FC3 2.6.9-1.667 ge´nstalleerd op mijn pc. Na de installatie heb ik een upgrade gedaan naar FC3 2.6.10-1.770. Eerst verscheen deze kernel versie ook in mijn Grub bootloader maar doordat ik in Windows (multiboot) een herstelling heb moeten uitvoeren heb ik een nieuwe installatie van FC3 moeten uitvoeren en nu kan ik alleen opstarten in de kernel versie 2.6.9-1.667. De versie 2.6.10-1.770 verschijnt niet meer in de bootloader. Als ik opgestart ben zegt het systeem wel dat er een nieuwe kernelversie is ge´nstalleerd en om deze bij het herstarten te testen. Weet iemand raad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pam

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2005 10:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Na een schone installatie zou die andere kernel niet meer aanwezig moeten zijn.
Heb je soms voor een upgrade gekozen?
Terug naar boven
Xano

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2005 3:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zei hij al. Dit had ik ook nadat ik up2date aan de gang had gezet, Toen verscheen kernel 2.6.10 erbij EN als standaard optie, terwijl dit Windows XP was...
Terug naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2005 12:35 pm    Onderwerp: Re: Grub bootlaoder bijwerken Reageren met citaat

marc schreef:
Ik heb FC3 2.6.9-1.667 ge´nstalleerd op mijn pc. Na de installatie heb ik een upgrade gedaan naar FC3 2.6.10-1.770. Eerst verscheen deze kernel versie ook in mijn Grub bootloader maar doordat ik in Windows (multiboot) een herstelling heb moeten uitvoeren heb ik een nieuwe installatie van FC3 moeten uitvoeren en nu kan ik alleen opstarten in de kernel versie 2.6.9-1.667. De versie 2.6.10-1.770 verschijnt niet meer in de bootloader. Als ik opgestart ben zegt het systeem wel dat er een nieuwe kernelversie is ge´nstalleerd en om deze bij het herstarten te testen. Weet iemand raad

Pas met gedit het bestand /boot/grub/grub.conf aan. Gewoon de niet gewenste regels verwijderen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: