Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

CPU / Videokaart koeler start niet.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cucemodre

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 1:00 am    Onderwerp: CPU / Videokaart koeler start niet. Reageren met citaat

Hey Hallo,

De Videokaart en CPU koeler (delen beide 1 fan) start niet onder mijn FC5 installatie (2.6.17-1.2174_FC5) op mijn laptop. Ik weet overigens niet of ik dit probleem bij vorige kernels al had.

In Windows heeft Acer daar drivertjes voor die de cpu en videokaart downclocken dus die beheert ook meteen het fannetje en zorgt voor een lage(re) temperatuur. Onder FC5 werkt CPU throttling echter wel maar start het fannetje niet.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

De laptop is een Acer Travelmate 4001WLMI:
    Intel Pentium M 715 1,5GHz 2MB cache
    Ati Mobility Radeon 9700 Pro 64MB DDR
    Fedora Core 5 DVD installatie volledig geupdate
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
klaasjan

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 8:16 am    Onderwerp: Re: CPU / Videokaart koeler start niet. Reageren met citaat

cucemodre schreef:
Hey Hallo,
De Videokaart en CPU koeler (delen beide 1 fan) start niet onder mijn FC5 installatie (2.6.17-1.2174_FC5) op mijn laptop. Ik weet overigens niet of ik dit probleem bij vorige kernels al had.

Start die fan niet pas als de laptop het warm krijgt? Werkte in ieder geval gewoon op een Travelmate 8000, maar ik zal het met de laatste kernel update eens in de gaten houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cucemodre

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 10:55 am    Onderwerp: Re: CPU / Videokaart koeler start niet. Reageren met citaat

klaasjan schreef:
cucemodre schreef:
Hey Hallo,

Start die fan niet pas als de laptop het warm krijgt? Werkte in ieder geval gewoon op een Travelmate 8000, maar ik zal het met de laatste kernel update eens in de gaten houden.

Ja volgens mij regelt het systeem dat zelf, ik voelde alleen dat de laptop extreem heet werd (zoals hij bij zwaar gamen ook doet) Toen ik rebootte sprong de fan meteen aan.

Het baart me een beetje zorgen dat de casing van mijn laptop pijnlijk heet wodt Confused
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 11:53 am    Onderwerp: Re: CPU / Videokaart koeler start niet. Reageren met citaat

cucemodre schreef:

Ja volgens mij regelt het systeem dat zelf, ik voelde alleen dat de laptop extreem heet werd (zoals hij bij zwaar gamen ook doet) Toen ik rebootte sprong de fan meteen aan.

En met vorige kernels had je daar geen last van? Misschien de moeite waard om op bugzilla.redhat.com een bugje bij de kernel te registreren...

Citaat:
Het baart me een beetje zorgen dat de casing van mijn laptop pijnlijk heet wodt Confused

Tsja, het is geen Macbook pro maar een kwaliteitslaptop he Wink
Terug naar boven
cucemodre

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 2:34 pm    Onderwerp: Re: CPU / Videokaart koeler start niet. Reageren met citaat

klaasjan schreef:

En met vorige kernels had je daar geen last van? Misschien de moeite waard om op bugzilla.redhat.com een bugje bij de kernel te registreren...

Nee dat kan ik eigenlijk niet achterhalen, een tool om mijn grafische kaart down te clocken is natuurlijk ook welkom gezien ik die onder Fedora toch niet gebruik.

klaasjan schreef:

Tsja, het is geen Macbook pro maar een kwaliteitslaptop he Wink

Oja een Acer :')
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 6:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kun je in de BIOS niiks instellen over die ventilator?
Terug naar boven
cucemodre

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 1:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Kun je in de BIOS niiks instellen over die ventilator?

Nee dat verbaasde mij ook al, maar ik denk dat het systeem het zelf moet regelen. Ik denk dat hij de videokaart temperatuur niet mee neemt in de fan control.
Terug naar boven
cucemodre

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 1:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, het lijkt veranderd te zijn, de koeler slaat wel aan maar volgens mij alleen bij een warme CPU, de videokaart die al op volle toeren draait wordt dus af en toe vreselijk heet en is de onderkant vna mijn laptop niet aan te raken.

Er is geen Ati GPU downclock tool te vinden zeker?
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 2:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

DIt kan je misschien wel verder helpen:

http://www.uni-koblenz.de/~dbildh/Linux_On_TM4001/
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: