Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Scherm niet volledig

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deltaflyer

BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2005 11:08 am    Onderwerp: Scherm niet volledig Reageren met citaat

Hallo,

Gister wilde ik FC4 test 2 installeren op mijn laptop. Dit was mijn eerste FC installatie. Daarna heb ik het met FC3 geprobeerd, maar het probleem bleef zich voordoen.

Bij de grafische installatieprocedure krijg ik geen volledig scherm. Er valt een gedeelte weg. Beneden valt er balk weg van zo'n 2,5cm en rechts valt er een balk weg van zo'n 3cm. Ik heb het daarna geprobeerd met

Code:
linux text

maar uiteindelijk kom je in een grafische omgeving met dezelfde grafische problemen. Met wat gepiel ben ik toch door de installatie heen gekomen. Ik heb namelijk tussendoor schermafdruken gemaakt om te zien waar alle knoppen staan om verder te kunnen.

Volgens mij is na het opstarten de grafische omgeving niet helemaal juist. Het scherm wordt overigens nu wel volledig benut. Hoe kan ik voor optimale instelling zorgen?

Config laptop:
Packard Bell PL I Go 2440
AMD Athlon XP 1400+ (1200 Mhz)
256 MB RAM
32 MB video kaart (S3 Inc.IVT8636A [ProSavage KN133] AGP4X VGA Controller (TwisterK))
CD/DVD-rom
USP 4x
Geluidskaart: Soundcard: VT82C686 [Apollo Super AC97/Audio]
driver=via82cxxx_audio

Gr,
Richard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deltaflyer

BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2005 12:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
FEDORA IS GEWELDIG!!!
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Heb het toch aan de praat gekregen. Heb een standaard monitor ingesteld en nu krijg ik het wel goed op het scherm.

Verder heb ik binnen een kwartier mijn WLAN-kaartje online gekregen.
Een netgear WG511. Ik had verwacht dat ik heel moeilijk de kernel moest gaan patchen of iets dergelijks, maar het was slechts een bestand installeren bij /lib/firmware en na wat TCP/IP instellingen kon ik online!

Fantastisch!

Gr,
Een blije Richard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: