Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nieuw! Handheld spelcomputer

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wordt dit 'het'?
Ja!
33%
 33%  [ 1 ]
Nee!
66%
 66%  [ 2 ]
Zou best kunnen
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Auteur Bericht
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Zo Jul 23, 2006 12:21 pm    Onderwerp: Nieuw! Handheld spelcomputer Reageren met citaat

In het blad Linux Magazine staat in de maand Juli 2006 een articel over een game console met Linux erop.

Het gaat om een GP2X, hij ondersteunt spellen van de GameBoy en zelfs somige oude PS1 spellen. Je kunt hem ook voor hele andere dingen gebruiken. Het is zelfs mogenlijk om er een Toetsenbord of een muis op aan te sluiten, dit wordt echter niet helemaal ondersteunt.

Ook zit er WiFi in zodat je tegen elkaar kunt spelen.

Info:
CyberPhone.nu
GP32X

Ik ben helemaal voor deze console! Ik ben van plan er een te kopen Very Happy Lijkt me echt gaaf! Helemaal omdat je er zelf programma's en spelletjes voor kunt schrijven. Je zit dus niet vast aan wat ze maken maar je kunt nu ook zelf aan de gang!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Zo Jul 23, 2006 3:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben zelf geen spellen-freak of console-freak, maa rik heb op nee gestemd. Eerlijkheid gebiedt met te zeggen dat ik het een super apparaatje vindt, en de mogelijkheden die je er mee hebt ook fantastische zijn. Maar ten eerste is dit apparaatjje te onbekend bij het gorte publiek en ten tweede hebben de Gameboy en de PSP als een veel te groot marktaandeel. Daarom denk ik dat dit apparaatje alleen geschikt is voor de meer dan gemiddelde hobbyist.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Beer

BerichtGeplaatst: Zo Jul 23, 2006 3:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Grappig ding dat wel, maar als je nu zegt zou je hem kopen?. Ik denk het niet, ik ga zelf meer voor de nokia 770 iets sterkere cpu 400Mhz ipv 280 iets beter beeld 800x600 ipv 720x480 en natuurlijk ook linux
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Zo Jul 23, 2006 4:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gul Dukat schreef:
Ben zelf geen spellen-freak of console-freak, maa rik heb op nee gestemd. Eerlijkheid gebiedt met te zeggen dat ik het een super apparaatje vindt, en de mogelijkheden die je er mee hebt ook fantastische zijn. Maar ten eerste is dit apparaatjje te onbekend bij het gorte publiek en ten tweede hebben de Gameboy en de PSP als een veel te groot marktaandeel. Daarom denk ik dat dit apparaatje alleen geschikt is voor de meer dan gemiddelde hobbyist.

Maar door de emulators kan je wel weer GameBoy spellen en PSP spellen erop spelen.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 10:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Beer schreef:
Grappig ding dat wel, maar als je nu zegt zou je hem kopen?. Ik denk het niet, ik ga zelf meer voor de nokia 770 iets sterkere cpu 400Mhz ipv 280 iets beter beeld 800x600 ipv 720x480 en natuurlijk ook linux

Go for it Wink. Ik heb nu een paar maanden een 770 en ben er heel goed over te spreken. Het is nog net geen "perfect" apparaat (al is de recente 2006 software update een enorme stap in de goede richting), maar absoluut de beste manier om voor onder de 400 euro met een portable apparaat te browsen. (alternatieven als de UMPC of bv. Flybook zijn vele malen duurder).

De GP2X heeft overigens een 320x240 scherm, en volgens mij ook geen wifi.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 10:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b schreef:

Maar door de emulators kan je wel weer GameBoy spellen en PSP spellen erop spelen.

Oude gameboy spellen: vast wel, maar zo'n GP2X heeft niet de power om PSP software te draaien. Misschien dat Playstation 1 spellen net willen draaien...
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 10:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

klaasjan schreef:

Oude gameboy spellen: vast wel, maar zo'n GP2X heeft niet de power om PSP software te draaien. Misschien dat Playstation 1 spellen net willen draaien...

Ja, dat staat er allemaal wel. Het zou ook mogenlijk zijn om GameBoy Advance spellen te spelen. De PSP gaat nooit lukken omdat die gewoon te veel vragen.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 11:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b schreef:
klaasjan schreef:

Ja, dat staat er allemaal wel. Het zou ook mogenlijk zijn om GameBoy Advance spellen te spelen. De PSP gaat nooit lukken omdat die gewoon te veel vragen.

PSP™ Product Specifications
    Product Name:
    PlayStation®Portable (PSP)
    Color:
    Black
    Dimensions:
    Approx. 170 mm (L) x 74 mm (W) x 23 mm (D)
    Weight: Approx. 260 g (including battery)
    CPU: PSP CPU
    (System clock frequency 1~333MHz)
    Main Memory:
    32MB
    Embedded DRAM:
    4MB
    Display:

4.3 inch, 16:9 widescreen TFT LCD
    480 x 272 pixel (16.77 million colors)
    Max. 200 cd/m2 (with brightness control)
    Speakers:
    Built-in stereo speakers
    Main Input/Output:

IEEE 802.11b (Wi-Fi)
    USB 2.0 (Target)
    Memory Stick™ PRO Duo
    IrDA
    IR Remote (SIRCS)
    Disc Drive:
    UMD Drive (Playback only)
Als je deze specs bekijkt scheelt het niet al te veel. Het is alleen de beeldresolutie waar ie niet aan voldoet. Let er wel even op dat de psp geen dual cpu heeft, maar de GP2X wel.
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 11:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

De PSP heeft zijn CPU afgeklokt om daarmee stroom te winnen. Je kunt die CPU op een een of andere manier weer upclocken en dan loopt hij weer op zijn normale snelhied.

Ik heb al na vraag gedaan maar PSP gaat niet lukken omdat de videokaart die in de GP2X zit slechter is dan die in de PSP.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: